Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 25., szerda

Bonbonok,szaloncukrok a konyhámból

gesztenyés és csokis-narancsos szaloncukrok

kókusz szaloncukrok

vajkaramellás belülről


Tavaly télen úgy döntöttem,hogy bonbonokat és szaloncukrokat készítek a karácsonyi sütik mellé.Így saját készítésű szaloncukrokat kaptak a családtagok.Akkora sikere volt!Hihetetlen.Csináltam kókuszosat,csokis-narancsosat, gesztenyéseket és persze vajkaramellásat hogy mindenkinek kedvezzek vele.Nem nagy munka szerintem,kicsit a művészi hajlamaimat is kiélhettem vele:-)
Anyukám nem nagyon szereti az édességeket,de a kókuszos evését nem bírta abbahagyni,hát még a többit!:-)Alig hittem el.Andi barátnőm is rajongott értük.Másoknak a vajkaramellás volt nagy élvezet,de mindenki elégedett volt,és akkor elhatároztam,hogy ezután mindig kapnak majd bonbont,édességet tőlem,és majd mindig újítok rajta valamit.
Nem túlzok,ha azt mondom,hogy fényévekkel megelőzi a bolti-ki tudja mi van benne szaloncukrokat!
Nemcsak a látvány gyönyörködtet,de az ízek is!
Nézzétek meg miket készítettem!                                                                                                                    

A receptek: Csokis-narancsos:   Egy lábasba teszünk 50dkg cukrot és 10 evőkanál vizet.Folyamatos keverés közben a forrástól számítva még 8 percig főzzük.Ha sűrűsödik és keményedik, akkor a cukor jó.Ekkor levesszük a tűzről és hozzákeverünk 2 kanál kakaót vagy ízlés szerint 2 dkg olvasztott csokit és kandírozott narancsot és 3 dkg vajat.A masszát vizes kézzel tetszés szerinti vastagságúra sodorjuk és darabokra vágjuk.Gőz fölött olvasztunk magas kakaótartalmú csokit és azzal bevonjuk a szaloncukrokat.Kandírozott naranccsal díszítjük.Hűtőben tároljuk.       
Kókuszos:  ugyanaz,mint a csokis,csak kakaó helyett jó sok kókuszreszeléket és 5 dkg vajat keverünk bele.Még langyosan megformáljuk,majd mikor már kihűlt,olvasztott csokival bevonjuk. Hűtőben tároljuk.Ebből egyszerre 2 adagot készítettem.
Gesztenyés:  simára gyúrunk 25 dkg gesztenyemasszát 3 evőkanál kakaóporral, 1 evőkanál baracklekvárral, 2 evőkanál mézzel és egy kiskanál őrölt fahéjjal.A masszából mogyorónyi darabokat lecsípünk,és hengerekké,vagy golyókká formájuk őket.Gőz fölött olvasztott csokival bevonjuk,esetleg mogyoródarabokkal díszítjük.Hűtőben tároljuk.Ebből is 2 adagot készítettem.
Vajkaramellás: karamellizálunk 13 dkg cukrot,majd félrehúzzuk és simára keverjük 1 dl tejszínnel és 4 dkg vajjal,majd kihűtjük. Beleforgatunk 1 darab narancs reszelt héját és annyi darált háztartási kekszet adunk hozzá,hogy képlékeny masszát kapjunk.Kis darabonként hengerré sodorjuk,kicsit lelapítjuk és hagyjuk megszilárdulni.Később olvasztott csokival bevonjuk és hűtőben tároljuk.
2 adagot készítettem,isteni finom lett ez is!

Jó étvágyat!

vajkaramellás készül  

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon tetszenek ezek a szaloncukrok, ízlésesek és finomnak is tűnnek:) Annyi kérdésem lenne, hogy Te becsomagoltad vagy csak pralinépapírba tetted őket, amikor elajándékoztál belőlük? Nem olvad meg papírban hamarabb, így, hogy házilag készül?

    Köszönöm!

    Kata

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Nem csomagoltam be,hanem kis fémdobozokba tettem,mini muffin-vagyis bonbonos papírt tettem alájuk,igen gyorsan elfogyott,de azt ajánlottam,hogy tegyék hidegre,kamra,esetleg hűtő,s akkor nem ragad!

    VálaszTörlés