Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 22., vasárnap

Karamellás pite

Rendszeresen járunk túrázni, ma a kedvenc helyünkre mentünk.Úgyis mondhatnám,hogy felmentünk a "kertbe",mert a hegy  a mi "kertünk".Egy 4 szintes társasházban élünk ,így jobb híján kert helyett irány  a hegy!A Sárhegy és  a Mátra!Egy kiadós túra után hogy fokozzam az élvezeteket, kipróbáltam egy karamellás sütit,gondoltam miért ne.Ez lesz aztán az igazi bűnözés!
Egy közeli városkában volt egy bolt,ill.étterem,ahol isteni finom karamellás pitét lehetett kapni.Rendszeresen odajártam és nem volt nagyon lelkiismeret furdalásom,mert teljesen bio,egészséges alapanyagokból készültek a sütik és az ételek.És addig még sehol nem ettem karamellás pitét.A hely nagy bánatomra azóta megszűnt,de akkor rátaláltam valamire. Régóta kincsként őrizgetem a több ezer összegyűjtött recept között a Karamellás pite receptjét.Íme,megalkottam: Bűnözzünk!:-)

         Karamellás pite



Hozzávalók: a tésztához: 10 dkg Rama, 50 dkg liszt, 2 db tojás, 20 dkg cukor (én barnacukrot használtam),1 cs. sütőpor, 8evőkanál tej.
A krémhez: 30 dkg cukor(enyém barnacukor), 3 evőkanál liszt, fél liter tej  és 10 dkg Rama.
Szóráshoz: porcukor vagy szőlőcukor(én ezt használtam)

A tészta hozzávalóiból sima tésztát gyúrunk,majd 30 percig hűtőben pihentetjük.Ezután 4 részre osztjuk, és egyenként tepsi hátán kinyújtjuk és világosra sütjük 10-15 perc alatt.
Krém: kis lángon karamellizáljuk a cukrot, hozzáadjuk az előre megmelegített tejet, majd 3 evőkanál lisztet. A masszát simára keverjük.Amikor kihűlt,hozzákeverjük a habosra kevert Ramát. A krémmel egyenként bekenjük a lapokat egy tálcán,egymásra rétegezzük őket, a legfelsőre nem kenünk krémet,hanem porcukorral szórjuk meg. 
Éjszakára lenyomatjuk egy másik tepsivel vagy egy deszkával.Másnap szeleteljük.


Megjegyzés:
Egyesek szerint a krém helyett: 2 csomag karamellás pudingport 7 evőkanál tejjel összefőzünk és lehűtjük.Közben 20 dkg porcukrot egy Ramával habosítunk,majd a kihűlt pudinggal krémessé keverjük,és ezt kenjük a lapok közé.
Sőt,olyat is olvastam,hogy sütőpor helyett szalalkálit is használhatunk,hogy még puhább legyen a tésztánk.

Isteni finom lett!Azonnal 3 szelettel indítottunk fejenként!:-)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése