Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 19., csütörtök

Cseresznyés clafoutis

egészben
    

 
        
  
szelet
Mint azt már jeleztem, szenvedélyesen gyűjtöm a recepteket, így a Nők Lapja Konyha számait is.Az idei egyik nyári számban találtam ezt az egyszerű cseresznyés receptet, amit a férjem névnapjára meg is sütöttem június végén. Amikor megérkeztek a húgomék is köszönteni pár perc alatt elfogyott a süti:-)Szóval nagy sikere volt. Igazi nyári gyümölcsös süti!

Hozzávalók: 16dkg liszt, fél csomag sütőpor, 12 dkg cukor, 2 dl natúr joghurt, 12 dkg puha Rama, 1 citrom reszelt héja, 1 egész tojás, 30-40 dkg magozott cseresznye ízlés szerint, vaj és liszt a forma kikenéséhez.
Forma: clafoutis forma  (www.stahldirekt.hu-n kapható ) vagy kerek piteforma -én ezt használtam.

A lisztet és a sütőport elkeverem, a puha Ramát  a cukorral és a tojással kihabosítom, majd hozzáadom a citromhéjat és a joghurtot is.Végül beleforgatom a lisztes keveréket. A sütőformát vajjal kikenem,liszttel megszórom és beleöntöm a masszát. Rádobálom a cukros magozott cseresznyéket és előmelegített sütőben aranybarnára sütöm.( Tűpróbáig!)Porcukorral meghintve tálalom!
Önmagában vagy egy-egy gombóc gyümölcsfagyival is kínálható.
Jótanácsom!Ha egy kis lisztet szórunk a kimagozott cseresznyére,nem fog lesüllyedni a clafoutis aljára!

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése