Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 20., péntek

Mézeskalács

Ez egy régi receptem felújítva. Minden évben megsütöm,minimum 3 adagot,de néha többet is a rokonságnak. Már novemberben elkezdem és finom puha lesz még karácsonykor is,sőt utána is,hacsak el nem fogy addigra:-)

mézesek
Mézes ajándékaim
díszes mézeskalácsok
Mézeskalácsok



Mézeskalács receptem: 76 dkg liszt, 34 dkg porcukor, 1 evőkanál szódabikarbóna, fél csomag mézeskalács fűszerkeverék, 1 evőkanál őrölt fahéj, 1 evőkanál őrölt szegfűszeg, 1 evőkanál őrölt gyömbér, 1 narancs és 1 citrom reszelt héja, 1 fél citrom leve, 5 dkg Rama, 4 egész tojás és 6 evőkanál jófajta akácméz.

A hozzávalókat jó alaposan összegyúrjuk és fél órát a hűtőben pihentetjük. Később kinyújtjuk tetszőleges vastagságúra, kiszaggatjuk különböző formákkal és sütőpapíros tepsiben 8-10percig sütjük,hogy éppen világos barna legyen,de puha maradjon! fehér vagy színezett cukormázzal díszíthetjük,vagy dióval,mogyoróval ill.mandulával-ezeket még a sütés előtt tegyük rá.
Fehér cukormáz: 15 dkg porcukor, 1 tojásfehérje, pár csepp citromlé kemény habbá verve nyomózsákba tölteni és díszíteni vele  a mézeseket. Fém vagy műanyag dobozban légmentesen sokáig eláll és finom puha lesz!

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Mézeskalács fűszerkeverék mellé még kell a többi fűszer is ?

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nem fontos,de én szoktam egy kicsit tenni azokból is,mert szeretem ha fűszeres. .)

    VálaszTörlés