Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 28., kedd

Házi körözött egészségesen

Körözöttet életemben először még óvodában ettem,és nem értettem,hogy otthon miért nincs soha,amikor olyan finom.Később eldöntöttem,hogy ha nincs,és nem is lehetett akkor még hozzájutni a boltokban,akkor csinálok én.Tizenévesen készítettem elsőnek,de lefotózni csak nemrég sikerült. A legjobb házi túróból készíteni.A boltok polcain lehet kapni mindenféle mű,adalékanyagokkal és a csúnya nátrium glutamáttal "fűszerezett" körözötteket,amik meg sem közelítik a házi fajtáját és egyáltalán nem egészségesek.Viszont az enyém Igen!:-)Gyorsan és egyszerűen elkészül.Fényévekkel jobb ,mint a bolti vackok.
Görög változatában Feta sajt szerepel,de lehetne még tovább is variálni.
Egy kis kutatás a körözöttről:
Honnan kapta nevét a körözött nevű étel?

A magyar nyelvben véletlen egybeesés, hogy a rendőrség által buzgón keresett bűnöző és a vajjal, fűszerekkel elkevert túró neve ugyanaz. A két szó gyökere azonban megegyezik, hiszen egy bűnöző körözésekor azt az információt és sokszor írásos dokumentumot, hogy az illetőt keresik, sok helyre eljuttatják, gyakorlatilag körbejut az országban, régióban.
Körözött túró - melyet ma röviden csak körözöttnek nevezünk - készítésekor pedig hozzáadják a tájegységenként és családonként is eltérő alkotóelemeket a (juh)túróhoz, majd alaposan összekeverik, azaz régies kifejezéssel mondva körözik. A körözés ugyanis mindenféle kör alakú mozgást jelöl, ezen belül a keverő mozdulatokat is.
A cikk a  www.7torony.hu-oldalról származik.
Körözött:
Hozzávalók: 50 dkg házi túró, 1 nagy vöröshagyma, 10 dkg vaj, só,őrölt kömény, pirospaprika ízlés szerint és 1 evőkanál mustár.
A hagymát apró kockákra vágjuk és jól kikeverjük a többi hozzávalóval.Hűtőbe tesszük,hogy az ízek jól összeérjenek.Kenyérre kenve,vagy paprikába töltve tálaljuk.(én puffasztott rizsszeletekre szoktam magamnak).
Isteni finom!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése