Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 28., kedd

Krumplifőzelék

Itt egy újabb egyszerű étel,Zsana!Egy főzelék.Egyik kedvencünk.Süthetsz mellé fasírtot,szalonnát,kolbászt,virslit,vagy bármi mást,akár sonkát is,de csak egyszerűen magában is eheted(én így szoktam,mert az előbbieket nem igazán díjazom).

Hozzávalók: kb.10 darab krumpli,só,bors,őrölt kömény,majoránna,lestyán(én szoktam bele tenni),liszt,olaj,1 nagy fej vöröshagyma,tej,pirospaprika,ecet,babérlevél.

A krumplit meghámozzuk,megmossuk és felkockázzuk,majd annyi vizet öntünk rá,hogy éppen ellepje,sózzuk,borsozzuk,hozzáadjuk ízlés szerint az őrölt köményt,majoránnát,4-5darab babérlevelet és lestyánt(ez ki is hagyható) és puhára főzzük(de ne essen szét!)
Mielőtt puhára főne elkészítjük a rántást: a vöröshagymát apró kockákra vágjuk és olajon kicsit megpirítjuk,majd pirospaprikával(1 kávéskanálnyi) fűszerezem.Levesszük a gázról és 2 kanál lisztet hozzáadunk,jól elkeverjük(én teljes kiőrlésű tönkölylisztet használok egy éve) és annyi tejet adunk hozzá,hogy krémes legyen.Ezt a rántást hozzáadjuk az éppen megfőtt krumplihoz és annyi tejjel felöntjük ,hogy szép krémes főzelék állaga legyen, és felforraljuk.Miután elkészült ,1 kanál ecetet adunk hozzá.(de ízlés szerint többet is lehet).
Önmagában is remek étel,de fasírttal,húsokkal,pörkölttel,kolbásszal,virslivel vagy tojással is kiváló.
Nagyon egyszerű,olcsó és gyorsan elkészül.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése