Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 29., szerda

Lángos,amit érdemes megtanulni elkészíteni

saját készítésű lángosaim
Igazán jó lángos környékünkön  Mátraházán van a motoros parkolóban,annyi bizonyos!Amikor először sütöttem ,a párom azt mondta,hogy jobb mint a m.házai:-)Ez nagyon nagy elismerés,mert aki járt már Mátraházán,még mindenki nagyon dicsérte a lángosukat,szerintem is Remek!De a házinál nincs jobb!:-)Még ha elsőre bonyolultnak is tűnik,a végére mindenki rájön,hogy egyáltalán nem az!
Most is megenném!:-)

Hozzávalók: 2-3 darab közepes méretű burgonya,só, 40 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 1,5 dl tej, 1 db tojássárgája, 1 kiskanál cukor, olaj.
Tálaláshoz: reszelt fokhagyma, tejföl,sajt,stb.

A burgonyákat enyhén sós vízben  megfőzzük héjában vagy megpucolva-én így készítettem.Majd krumplinyomón áttörjük.Egy kelesztő tálba tesszük.Hozzáadjuk a lisztet,egy kiskanál sót és a langyos cukros tejben megfuttatott élesztőt.Belekeverjük a tojássárgáját is és közepesen kemény tésztává gyúrjuk.Konyharuhával letakarva meleg helyen 1 órán át kelesztjük.(pl.előmelegített sütőt elzárom,és beteszem kelni).Ha megkelt, a tésztát lisztezett nyújtólapon(én a képen nem a fa deszkámat használtam) egy ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk.Egy müzlis tállal szaggattam ki belőle 7 db kört,amiket kihúzogattam és forró olajban kisütöttem őket.
Miután mind kisült,tejföllel megkenjük a lángosokat és megszórjuk reszelt sajttal,vagy csak-úgy mint mi-sajt szeletekkel megpakoljuk,esetleg fokhagymával ízesítjük,vagy bármi mással,amihez kedvünk van.

Jó étvágyat!

kinyújtom a megkelt tésztát

sütés közben

megfordítom


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése