Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 27., hétfő

Birsalmasajt

Birsalmasajt : A birsalmákat kockákra vágom és puhára megfőzöm,majd krumplinyomón átpasszírozom .Az átpasszírozott birsalmát lemérem,1 kg almához 80 dkg cukrot mérek ki. Az almát a cukorral felteszem főni,majd amikor már kezd egy kicsit bőrösödni,hozzáteszek 2 csomag kicsit feloldott  lapzselatint és őzgerinc formába öntöm.(előtte bevizeztem a folpackot).A tetejét letakarom.Száraz,hűvös helyen (kamra) tartom kb.2-3 hétig,amíg megszilárdul,majd késsel szeletelem.Magvakat-dió,mandula,stb tehetünk bele,még különlegesebb lesz!

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Jobbulást neked! Sokan mondják jó kúrának a hagymateát, bár én még nem próbáltam. Kicsit bizarrul hangzik, de ha segít, miért ne.:)

    Nagyon szép a birssajtod. Most már én is sorozatban gyártom, de sajnos olyan nagy mennyiségem nincs, hogy egy ilyen őzgerinc megteljen vele.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Remélem,hogy amilyen gyorsan jött a betegség,majd olyan gyorsan távozik!
    A hagymát így nem szeretem,sőt magában sem,csak ételben összesütve mással,de leküzdöttem magam,mert muszáj.

    Birsalmákat rengeteget kaptam tavaly anyukámtól,versenyben gyártottuk akkor:-)Idén alig van normális gyümölcs:-(

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszta! ugyan elvagyok maradva az előző hozzászólásokhoz, de akkor még nem volt netem. A hagymalekvár igencsak egy jó orvosság, én a gyerekeimnek és most az unokáimnak készitem. Én a cukrot karamellizálom, majd a vöröshagymát a külső héjától megtisztitva, a többi héja marad, 4-be vágom és a felengedett karamellizált vizbe téve jól megfőzöm. 2 liter vizhez 15-20 dkg cukrot használok, és 3-4 fej vöröshagymát.Igy el lehet fogadni. De a mézes változat is nagyon jó. Az idén beérés nélkül minden birsalma lepotyogott, alig maradt a fán.Remélem, az idén nem lesz szükséged a hagymateára!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm,hogy gondoltál rám!Hasznos infót kaptam tőled is!:)

    VálaszTörlés