Keresés ebben a blogban

2010. október 28., csütörtök

Ilyen pite is van

Gyerekkoromban ettem krumplis süteményt,pitét,emlékszem finom volt,de fura is,mert nem a megszokott süti és azért is ,mert  krumpliból készült.Nem is hívtam sütinek.A héten kezembe került a legfrissebb-novemberi-Vidék íze receptmagazin,és ott egy eldugott helyen fotó nélkül felfedeztem egy receptet,melynek neve: Finom krumplis sütemény.Eszembe jutott a gyermekkorom,és az a bizonyos krumplis pite,s már a számban éreztem az ízét.Amikor elkezdtem olvasni  a receptet,hát nem is tudom,arra gondoltam vajon mi sülhet ki belőle,már az elején kezdtem feladni,nem is vettem komolyan,de ahogy többször elolvastam,eldöntöttem,hogy kipróbálom,lesz ami lesz alapon.Csak tejfölbe kellett beruháznom,azon kívül szerencsére minden volt itthon,így olcsó mulatság volt elkészíteni.Én az előírtnál másfélszer több alapanyagból készítettem.Közben néha elbizonytalanodtam,hogy vajon mi lesz ebből...De amikor a zsemlemorzsa is belekerült és a végén a tojáshab,már tudtam,hogy sínen vagyok,közben mindvégig bíztam benne,hogy finom is lesz,és nekem is ízleni fog,mert én nem az efféle sütikhez vagyok hozzászokva:-)Az első olvasatra kiderült,hogy elrontani nem lehet.Sőt mi több,büszkén mondhatom,hogy tökéletes lett!Magam is nagyon meglepődtem,hogy ennyire egyszerűen és kevés pénzből milyen finom sütit lehet készíteni!A végén vettem észre,hogy a receptben írt morzsát amit a tepsibe kellet volna még szórnom,kihagytam,ami egyáltalán nem rontott rajta,sőt szerintem így még fincsibb lett!Félreértés ne essék,a receptben írt zsemlemorzsa belekerült a sütibe,de a tepsi beszórásához előírt nem.A reszelt citromhéjtól különleges az íze,citromkrémes sütire,tortára hasonlít.Szerintem főételként is megállja  a helyét,nagyon laktató!Egyébként holnapra bőven maradt,ez lesz az ebéd...Ja,és utánaszámoltam,az egész 500Ft-ból készült el!:-)

Krumplis pite Kriszta módra


Hozzávalók: 60 dkg krumpli, 15 dkg Rama,5 tojás, 9 púpozott evőkanál porcukor, 1 kiskanál szódabikarbóna, 1 citrom reszelt héja, 5 púpozott evőkanál zsemlemorzsa, 1 tejföl,csipet só,1 evőkanál kristálycukor,a tepsi kenéséhez vaja ,a szóráshoz: szőlőcukor.
A krumplit megpucolom,megmosom és kockára vágva puhára főzöm,majd krumplinyomón áttöröm egy mély tálba. A 15 dkg Ramát hozzáadom a krumplihoz és jól elkeverem.Hozzáadom a tojások sárgáját,a porcukrot,a szódabikarbónát, a citrom reszelt héját,a zsemlemorzsát , a tejfölt és  a csipetnyi sót,majd jól elkeverem.A tojások fehérjéből egy ek.cukorral kemény habot verek,majd szépen lazán,hogy ne törjön össze  a hab,hozzákeverem a krumplis masszához.Az egész masszát egy vajjal vastagon kikent tepsibe öntöm ,tetejét elegyengetem és 20-25 perc alatt gázsütő 1-2 közötti fokozatán szép aranyszínűre sütöm.Ha a széle kezd barnulni,akkor már jó,de tűpróbával is ellenőrzöm.
Nagyon-nagyon finom!

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Tudod mire emlékeztet? Nagyim gyakran sütött krumplis rétest( hiába, a háború nyomokat hagyott a szokásain....)De hogy az mennyire finom volt!!!! Ez olyan lehet, szerintem én is nagyon szeretem:)))

    VálaszTörlés