Keresés ebben a blogban

2010. október 22., péntek

Mákvirág

Más néven lekváros linzer mákkal.Az eredeti receptben reszelt citromhéj helyett narancshéj van,én citrommal készítettem.Díszítésnek csoki híján Dr.Oetker marcipános cukormázat és szőlőcukrot használtam.
Ebből az adagból nekem 37 darab sült ki(összeragasztva 37!)


Hozzávalók:  1 cs. vaníliás cukor,25 dkg margarin,14 dkg porcukor,1 tojás, 1 citrom reszelt héja(vagy 1 narancsé), 40 dkg liszt, 14 dkg darált mák.
Töltelékhez: baracklekvár és egy kicsi rum csak az íze kedvéért:-)
Tetejére: Dr.Oetker marcipános cukormáz,vagy porcukor,vagy szőlőcukor,vagy tortabevonó étcsoki.

A tészta hozzávalóit jól összegyúrjuk és legalább 2órára hűtőbe tesszük vagy akár egy éjszakára.
Lisztezett deszkán kb.3 mm vastagságúra kinyújtjuk és virágformával kiszúrjuk. Sütőpapíros tepsiben kb. 15 perc alatt kisütjük.Rumos lekvárral összeragasztjuk ,majd tetszőlegesen bevonjuk.
Én műanyag dobozban tároltam.

Jó étvágyat!


koncentrálok:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése