Keresés ebben a blogban

2011. február 2., szerda

Diós-sütőtökös-mazsolás pillangók

Ötlet: a www.marykonyha.blogspot.com  oldalról való ( Diós pillangó/ Limara  )! Könnyen elkészíthető finomság.Elővettem a fűszeres sütőtöklekváromat,amit még novemberben készítettem és azzal kentem meg a tésztát sárgabarack lekvár helyett.
Nagyon finom!






Hozzávalók: 2,7 dl tej, 1-1,5 teáskanál só, 0,5 dl étolaj, 1 tojássárgája, 60 dkg liszt, 1 teáskanál cukor, 2,5 dkg friss élesztő.
Töltelék: fűszeres sütőtöklekvár, 2 marék mazsola, 20 dkg darált dió és kb. 12 dkg cukor.
Díszítés: darabos dió.

Az élesztőt langyos , cukros tejben felfuttattam és a többi tészta hozzávalóval tésztát dagasztottam.Meleg helyen 1 óra alatt a  duplájára kelesztettem. Ezután enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam,megkentem a lekvárral,megszórtam a dió és cukor keverékével és mazsolával.Feltekertem,mint  a bejglit és trapézokra vágtam.Minden trapéz közepét egy fakanál nyelével lenyomtam és megkentem tojásfehérjével,tetejét darabos dióval kiraktam.Így még 15 percet letakarva kelt.Ezután előmelegített sütőben,sütőpapíros tepsiben 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.Ahol kifolyt egy kicsit a lekvár,még finomabb,ropogós lett!
Langyosan,hidegen egyaránt finom!

Jó étvágyat!



1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta,és nagyon finom lehet!Kipróbálom,csak nincs sütőtök lekvárom.sajnos.de fözök!!!
    Gratulálok a blogodhoz!!!

    VálaszTörlés