Keresés ebben a blogban

2011. április 25., hétfő

Hidegtál Húsvétra

Ma alkottam ezt a csodás hidegtálat és hozzá a francia salátát.A tartármártást-hozzá a majonézt is magam készítettem el.Nem lehet ellenállni neki!:-)
 A hagyományos értelemben nem tartjuk a Húsvétot,mint már írtam korábban,de a mai nap legyen igazi húsvéti kaja.Amint tegnap azt írtam,még délután a hosszú túránkból hazatérve beáztattam a sonkát,majd megfőztem.Ma pedig elkészítettem a hidegtálat.Ez lett a mai ebéd,sőt vacsora és talán holnapra is marad:-)
Most pedig az elkészítés sorrendjében közlöm a recepteket és fotókat!
Még több fotó lent!!!

A hidegtálam:



A receptek sorrendben:

Főtt sonka elkészítése:

Előző este a sonkát(Pick kötözött füstölt sonka-jelen esetben) egészéjszakára hideg vízbe beáztatjuk.Előtte a kötözést fellazítjuk rajta.Másnap leöntjük róla a vizet,majd újra felöntjük hideg vízzel és adunk hozzá borsot,babérlevelet és 1 fej hagymát 4 felé vágva és esetleg fokhagymát..Így 3 órán át főzzük a legkisebb lángon.Ha egy hústű könnyen átmegy rajta,akkor szép munkát végeztünk.
Ha kész,kivesszük hűlni.


Tartármártás:

2 tojássárgáját,ízlés szerint sóval,porcukorral,olajjal,ecettel , friss citrom kevés levével és mustárral jól kikeverünk,tejfölt adunk hozzá és borsozzuk. Mindent csak úgy ízlés szerint csináltam!Kóstoljuk meg közben!El is készültünk.Takarjuk le és irány a hűtő!


Töltött tojás és sonka:

12 db tojást keményre főzünk.
A főtt tojásokat félbevágjuk és a sárgájukat egy tálba szedjük.A tegnapi főtt sonkát szépen vékonyra szeleteljük és egy nagy téglalap alakú tálcára sorakoztatjuk félig fedve egymást.Az üres félbevágott tojásokat a füstölt sonkaszeletekre helyezzük. A tojássárgákat a villával összekeverjük.Adunk hozzá mustárt,sót,2 tubus maci natúr sajtkrémet,3 kanál tartármártást,kevés citromlevet(én friss citrom levét használtam) és apróra vágott snidlinget.Jól elkeverjük.A felét csillagcsöves nyomózsákba töltjük és minden 2. tojást megtöltünk vele.A tojáskrém másik felébe 2 doboz májkrémet keverünk és ezt is a nyomózsákba töltjük,majd a többi tojásba nyomunk belőle.
Még mindig marad meg a krémből,így azt kinyomjuk egy tálba és ízlés szerint tormakrémmel gazdagítjuk.Jól kikeverjük és szeletelt bolti szendvicssonka szeletekbe töltjük,feltekerjük és a tálca közepére halmozzuk úgy,hogy alá szeletelt sonkás sajtszeleteket rajunk. A maradék krémből kis csillagokat nyomunk a sonkák közepére.Én 8 db szendvicssonkát vettem.
A sima sajtkrémes tojásokat negyedbe vágott szeletelt retekkel díszítettem,a  májkrémeseket pedig egy-egy kis szál snidlinggel.Szeletelt uborkával,retekkel és paradicsommal díszítem még a hidegtálat.Lásd a képet fent és lent!:-)
Elkészült a hidegtálunk.Irány a hűtő a tálalásig!


Francia saláta

Krumplit kockákra vágva sós vízeben felteszünk főni. Répát szintén felkockázunk és főzzük.Borsót szintén. Minden zöldséget külön lábasban főzünk.Minden zöldséget ízlés szerinti mennyiségben vágunk össze. Közben felkockázunk 1 almát és 1 lilahagymát apróra vágunk.Az egészet egy nagy tálba öntjük.4 darab csemegeuborkát felkockázunk és hozzáadjuk.Ha megfőttek a zöldségek,akkor ezeket is hozzákeverjük és várunk,amíg kihűlnek.Ezután felöntjük a tartármártásunkkal ,amiből csak nagyon keveset használtunk fel korábban a tojáskrémhez.
Jól keverjük és hűtőbe tesszük a tálalásig!

Jó étvágyat!








8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, igazi remekmű, büszke lehetzs a munkádra, gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Isteni finom ám!:-)

    VálaszTörlés
  3. szépen díszítetted nagyon! köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Ezen útmutatások alapján készült a mai "menü".
    Köszönet érte!
    Üdv:Móni,Vígh

    VálaszTörlés
  5. De jó!!!!Nagyon örülök neki!!!:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta a húsvéti készítésed gratulálok én is meg csinálnám csak sajnos súlyos gyógyíthatatlan beteg vagyok .Sok puszi kellemes ünnepeket kívánok szeretettel Etelka

    VálaszTörlés