Keresés ebben a blogban

2011. április 22., péntek

Zöld ételek

Saláta saláta

Hozzávalók 2 főre:
- 2 nagy fej saláta
- 3 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- só
- natúr joghurt vagy tejföl

A salátákat megmossuk és a leveleket egy lábasba tesszük.Olajat öntünk alá!A fokhagymagerezdeket felkarikázzuk és a salátára dobáljuk,ízlés szerint sózzuk.Így pároljuk,fonnyasztjuk az egészet.Ha már kifőtt a saláta összes leve és nincs benne kemény rész,vagyis teljesen megfonnyadt,egy szűrőkanállal kiemeljük és tejföllel vagy joghurttal meglocsolva kínáljuk!

Én csirkemellhez adtam saláta gyanánt.A  csirkemelleket sóztam és madras curry fűszerkeverékkel megszórtam. Olívaolajas tepsibe helyeztem,majd medvehagyma leveleket tettem rá. Erre jött egy kis házi köménymagos sajt és zsupsz be  a sütőbe. Itt egy órát sült. A köret pedig tavaszi zöldségpörkölt: sárgarépa,cukkini,karalábé, brokkoli és tökmag összesütve,párolva ,sózva és garam masalával meghintve.

Jó étvágyat!








Következzen életem első Medvehagyma pestoja:

Olcsón sikerült medvehagymát szereznem.A turmixgéppel sokáig ügyeskedtünk,mire sikerült a legjobb kést beállítani hozzá,stb.A végére sík ideg voltam. Összehoztam vmit,amit lehet pestonak nevezni:-)
Sok blogon olvastam a  medvehagyma pesto elkészítéséről,így mások tapasztalataiból merítettem.
Most a hűtőben csücsül,meglátjuk majd mihez illik később.Nagyon szép képet nem sikerült csinálnom róla,így hát be kell érnetek ezekkel:




Én így készítettem:

Egy nagy csokor medvehagymát megmostam,fás részeit kivágtam és apróra vágtam. Szezámmaggal,olívaolajjal,2 db szárított paradicsommal és fél citrom levével összeturmixoltam.Egy jól záródó edénybe tettem és  felöntöttem annyi olívaolajjal,hogy fedje az egészet.
Remélem jól csináltam!:-)

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok a 457 látogatóhoz! Ez - szerintem - nagyon jó szám, egy gasztroblognál! Saláta salátáról még nem hallottam, viszont mindenképpen érdemes kipróbálni. Fejes salátát szinte mindig a hagyományos módon készítem el, maximum feldobom retekkel, krutonnal vagy valami hasonlóval.

    Kellemes húsvéti ünnepeket!

    VálaszTörlés