Keresés ebben a blogban

2011. május 22., vasárnap

Epertorta-trükkösen és túlcsordulva,teljes díszben

Tegnap feláldoztam néhány epret egy torta kedvéért.A ötletet a Príma Konyha májusi száma adta,ahol sütiként szerepelt.Én pedig tortaként készítettem el,kicsit más díszítéssel,mint le van írva.Egész jól sikerült azt hiszem.Nem mondanám töménynek,mert a több tészta-kevesebb krém esete ez,finom tejszínhabbal és eprekkel a tetején. Alig mertem belevágni, olyan szép volt egészben.
Gyorsan elkészíthető,így a tegnapi kétféle sóska után azonnal nekiláttam,délután 3-kor már javában lehetett enni.Szokás szerint több fotóval szemléltetem.
Egy kis trükkös megoldást is alkalmaztam,majd meglátjátok!


Epertorta

Hozzávalók:
-a tésztához:
- 6 tojás
- 40 dkg kristálycukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 30 dkg Rama
- 28 dkg liszt
- 1 cs. sütőpor
- 1,5 dl keserű kakaópor
- csipet só
-a krémhez:
- 25 dkg érett eper
- 1 evőkanál zselatinpor (én olyat használtam,amit krémekhez ajánlanak-Dr.Oetker)
- 1 dl víz
- 3 dl habtejszín
- 4 evőkanál porcukor
- 1,5 cs. habfixáló
- 2 db egész eper
-a díszítéshez:
- 2,5 dl habtejszín
- 1,5 cs. habfixáló
- 8- 10 dkg étcsoki
- 6 db egész eper
- 15 db félbevágott eper

Először a tésztát készítjük el.A tojásokat egy tálba ütjük, rászórjuk a 2 -féle cukrot és elektromos habverővel 4 percig fehéredésig, sűrű masszává verjük. A vajat felolvasztjuk-de nem teljesen és ne legyen meleg.Apránként a cukros tojáshoz adjuk-én ezt is elektromos habverővel csináltam. A lisztet a sütőporral, a kakaóporral és sóval összeforgatjuk és apránként a masszához keverjük.Ezt félig fakanállal és félig habverővel tettem.
Egy kapcsos tortaformát sütőpapírral kibélelünk és előmelegítjük a sütőt. A masszát a formába öntjük és kicsit megrázzuk,hogy mindenhol egyforma mennyiségű legyen a tészta.Kb. 40 perc alatt megsütjük,tűpróbával ellenőrizzük,hogy a közepe is megsült-e.
Miután elkészült a tészta,a tortaforma szélét gyorsan eltávolítjuk, az alját is leszedjük és lehúzzuk róla  a sütőpapírt. A tésztát egy rácsra téve pihentetjük hűvös helyen
Közben elkészítjük a  krémet. Ehhez a 25 dkg epret megtisztítjuk és botmixerrel pépesre turmixoljuk. A zselatint 1 dl vízben addig melegítjük,míg feloldódik,de nehogy felforraljuk,éppen hogy csak meleg legyen!
Hideg kövön hagyjuk magára hűlni. A tejszínt a habfixálóval kemény habbá verjük,közben adagoljunk hozzá 4 evőkanál porcukort. A felvert tejszínhabhoz lazán adjuk hozzá az epervelőt és végül a langyosra hűlt zselatint. Szép rózsaszín krémet kapunk. Most jön a trükköm  A kakaós tésztalapot újra visszateszem a kapcsos tortaformára. A tészta köré sütőpapírból egy magasított oldalt készítek,amit 2 helyen össze is tűztem. Így a ráöntött krém nem folyik szét a tortaformában,maximum csak a széleire csordul egy kicsit.
A krémbe gyorsan belevágok még 2 epret apró kockákra és az egészet ráöntöm a tésztára. Az egészet 2-2,5 órára beteszem a hűtőbe megdermedni.
Szépen meg fog dermedni.Eltávolítjuk a papírt a széléről és gőz felett felolvasztott csokiba mártunk 6 db egész epret(tisztítottat). Csak az eprek végeit mártsuk be,majd tegyük a hűtőbe kb. 10 percre megdermedni. A maradék olvasztott csokit egy műanyag zacskóba öntsük és csavarjunk rajta,a végén vágjunk nyílást és azzal vékony csíkokat rajzolva  a torta tetejére díszítsük.Én átlósan is húztam,így kockás lett.( a maradék csokit nyugodtan együk meg:) 
A tejszínt porcukorral és  a habfixálóval verjük fel keményre és habzsákba töltve nyomjunk a torta széleire csillagokat a közepére is egy nagyobbat!A közepét díszítsük a csokis eprekkel , a szélein csücsülő habokra pedig félbevágott epreket tegyünk.A tortaforma szélét lecsatoljuk. A maradék tejszínhabbal pedig a torta széleit díszítsük.
Mehet a hűtőbe- 1-2 órára tálalás előtt.

Jó étvágyat!

Képek:
A tészta
Trükkös megoldás
Díszítem a tortát



Majdnem kész






















11 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett !!!Nem csodálkozom,sajnáltad felvágni.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű!!
    Gondolom, utólag az a néhány szem eper már nem is tűnt "áldozatnak":-))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!:)Bizony nehezemre esett az epreket feláldozni:),de így hosszabb életük volt,mert nem azonnal landoltak a gyomromban:))
    És hát egyben a legszebb,a tortákkal mindig így vagyok.

    VálaszTörlés
  4. Hát ez csodaszép!:) Gratulálok!

    sherpa

    VálaszTörlés
  5. hú de szép! Gratula a díszítéshez!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, és ínycsiklandó. Szerintem én is ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  7. DO I have to use the 1 evőkanál zselatinpor? I don't have it at home!
    Glad for an anserw =)

    VálaszTörlés
  8. Yes,you do!You have to use it!

    VálaszTörlés
  9. Micki!
    You have to use jelly-powder!

    VálaszTörlés
  10. Gyö-nyö-rű!!!!! Preparálni kellett volna, én sem szívesen vágtam volna fel! De az íze biztosan kárpótolt! :))

    VálaszTörlés