Keresés ebben a blogban

2011. május 23., hétfő

Ropogósra sült Tiropita

Tiropita vagy tyropita (τυρóπιτα) egy görög rakott tészta étel, fetás rétes tojással.Imádom a görög ételeket,a fetát-jajj,de nagyon,így hát ez is nagy kedvencem lett. Görög hagyomány szerint phyllo tésztából kell készíteni,ami majdnem egyenlő a rétestésztával. Van  Spanakopita is=spenótos pite-egyszer majd megsütöm:)  Állítólag a görögök délelőtt eszik ezt a mennyei ételt!
Én ajánlom paradicsommal fogyasztani,de csak úgy magában is remek!
1-2 perccel tovább sütöttem az előírtnál,kicsit megpirult a teteje-a széle és alja fehér maradt és így finom ropogós lett!Isteni az illata és az íze is,húúú,de még mennyire!
10 perc alatt össze lehet dobni, a sütés pedig kb. fél óra. Az eredeti recept egy Krétán élő Nagyon Kedves bloggertársamtól való, tőle: Fahéj és Feta . Meleg szívvel ajánlom az ő nagyszerű blogját is nézelődésre!


Tiropita

Hozzávalók:
- egy kerek magas falú sütőedény
- 8 lapos réteslap vagy phyllo tészta
- 50 dkg feta
- 1 tojás és egy fehérje
- olívaolaj
- szezámmag

A fetát először kézzel majd villával jól összetörtem. A tojásokat belekevertem és félretettem. Nekem is kicsit sárga lett a töltelék,mert igazi falusi tojást használtam,aminek köztudott,hogy erősebb színű a sárgája. Na ,de hát ettől még ugyanolyan finom!
A tűzálló kerek formát kikentem olajjal és beleterítettem egy réteslapot úgy,hogy a tetejéig érjen oldalról. Ezt megkentem olajjal és egy újabb  réteslapot tettem rá keresztben,megint megkentem olajjal,majd jött a 3. lap ugyanígy és erre a 4. lap-ezt nem kell megkenni.A 4.lapra jön a fetás töltelék,majd újra jön 4 lap,köztük olajjal megkenve!A legfelső lap rátétele után a túllógó széleit rátekertem a tésztára körben,így becsomagoltam az egészet. Lekentem olajjal , 4 felé vágtam keresztben éles késsel és megszórtam egy marék szezámmaggal.Kb. 30 percig sütöttem gázsütő 2-es fokozatán. 
Miután kisült,egy tálra borítottam és megfordítottam,így könnyebb volt szeletelni.

Paradicsommal vagy magában is Isteni finom!

Jó étvágyat!

Kalí Órexi!









2 megjegyzés:

  1. A tiropita és a szpanakopita is igen finom, mi nagyon szeretjük. Szokta én is készíteni. Nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés