Keresés ebben a blogban

2011. július 4., hétfő

Bazsalikomos karalábéfőzelék (Kriszta módra:) )

Nem tudom milyen a jó karalábéfőzelék,mert máig  nem ettem. Így ma megalkottam a sajátomat:) Olyan isteni lett,hogy nincs is rá jó szó.
Próbáljátok ki!


Bazsalikomos karalábéfőzelék

Hozzávalók 4 főre:
- 4 nagy fej zsenge karalábé
- 1 cukkini
- 2 csokor petrezselyemzöld
- só, bors
- 4 levél bazsalikom
- pár darab rozmaringlevél
 A rántáshoz:
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 4 evőkanál barna rizsliszt
- 5 evőkanál sűrű natúr joghurt
- 2 evőkanál olívaolaj
Ha kész van bele:
- 1 kiskanál bazsalikomos pesto (Alnatura)

Tálaláshoz: virsli vagy fasírt (én ezek nélkül,csak úgy magában ettem)

A karalábékat megpucoljuk és kockára vágjuk,majd egy lábasba tesszük.A cukkini végeit levágjuk,a  többi részét felkockázzuk és  a karalábéhoz adjuk.Sózzuk és borsozzuk,majd felöntjük annyi vízzel,hogy majdnem ellepje. Feltesszük főni. Közben a megtisztított és apróra vágott petrezselymet is hozzáadjuk,majd a bazsalikom leveleket széttépkedjük és mehet bele a zöldségek mellé.A rozmaring leveleket is hozzáadjuk.Majdnem puhára főzzük. 
A rántáshoz a hagymát megpucoljuk és apró kockákra vágjuk,megdinszteljük olajon.Erre jön a rizsliszt,amit jól elkeverünk,majd a joghurt, és az egészet krémesre keverjük.A rántást hozzáadjuk a majdnem puha zöldségekhez és krémesre habarjuk.Összerottyantjuk és amikor már köpködni kezd,elzárjuk a lángot.Ekkor kerül bele a bazsalikomos pesto,amivel jól elkeverjük.Már tálalhatjuk is!

Isteni finom!

Jó étvágyat!






3 megjegyzés:

  1. Még főzeléknek én sem készítettem, de elkébzelem a fűszereket olvasva amiket beletettél , hogy nagyon finom lehet! Töltött karalábét szoktam csak csinálni, azt nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Idén gyönyörűek a kertemben a bazsalikomok, és pont ma gondolkodtam, hogy miként is kellene őket felhasználnom. Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés