Keresés ebben a blogban

2011. július 9., szombat

Sárgabarackdzsem,Szilvadzsem

Amint tegnap írtam,a héten lekvárt is készítettem.Bár inkább dzsemnek hívom őket.Sajnos a szép üvegeim elfogytak,így korábban más finomságnak helyet adó üvegekbe töltöttem.


Gyors sárgabarackdzsem:
 4kg érett sárgabarack
2 kg cukor
fél csomag citromsav
3 csomag Haas Quittin zselésítőszer 3:1

A sárgabarackokat megmosom és kimagozom.Lemérem,hogy meg legyen a 4 kg. Egy nagy edényben,amiben majd főzöm, a nagyját negyedekbe vágom. Hozzáadom a cukrot és jól elkeverem.10 percig hagyom így állni.
Felteszem főni és gyakran megkeverem.Mielőtt felforrna úgy kb. a felét botmixerrel pürésítem.(nem kell kiszedni az edényből),majd így főzöm tovább.Amikor felforrt,hozzáadom a citromsavat,majd 5 perc múlva  a 3 csomag zselésítőt és nagyon jól elkeverem.Alacsony fokra veszem a gázt alatta és újraforrástól számítva 5 percig főzöm.Ezután elzárom a gázt és tiszta üvegekbe szedem még forrón.Az üvegeket dupla celofánnal takarom le és befőttes gumival szorítom rá.Száraz dunsztban hagyom 2-3 napig hűlni.
Isteni finom!

Jó étvágyat!




Gyors szilvadzsem

Hát igen,ez nem a hagyományos üstben készült szinte már majdnem fekete szilvalekvár.Sajnos sem üst,sem ház,csak egy lakótelepi lakás a másodikon.Itt nem tudom elképzelni,hogy üstben főzök lekvárt:)És mivel borzalmas meleg van,még a sütőben 4 órán át sült lekvárkészítésről is lemondok. Maradt ez a gyors változat és fenséges lett!



3 kg nagyon puha szilva
1 kg cukor
2 csomag Haas Quittin zselésítőszer 3:1

Ugyanúgy készül,mint a sárgabarackdzsem!


Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy hogy ennyi minden finomságot készítettél a héten! Teljesen lefárasztottad magad a hétvégére, pedig neked ünnepelni kell!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi!Nem vagyok fáradt,én ilyen pörgős vagyok,ma fényes délben egy kemény torna is jól esett,súlyzó,hasizomerősítés és futás,sőt délután -estefelé egy túra is belefér még:)Én ilyen vagyok,mindig mozgásban,egyenlőre még sok energiával.. remélem később is így lesz:)

    VálaszTörlés
  3. Sajnos cukorbeteg vagyok ezért én mindent cukor nélkül teszek el isteni finom úgyis.Az alma dzsem az meg fenséges!! Buktába és palacsintába is!!

    VálaszTörlés