Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 26., péntek

Ezerjó házi müzliszelet

A receptet én kereszteltem a fenti névre,szerintem nagyon találó már csak az egészséges hozzávalókat tekintve is.Az eredeti neve: Almás kocka.
A receptet még tavaly írtam ki valahonnan,a húgomnál találtam vhol,fogalmam sincs hol.Tegnap gyorsan összedobtam,miközben kiizzadtam legalább 2 liter folyadékot magamból:)
Isteni finom lett,a 90%-át el is pusztítottuk még frissiben.Néhány része a törökmézre hasonlított,mmmm.....Egy kicsit török vagy arab beütése is van.





Ezerjó házi müzliszelet

Hozzávalók:

2 nagy alma
175g vaj
175g bio nádcukor
2 evőkanál akácméz
fél teáskanál őrölt fahéj
50g mazsola
225g zabpehely
2 ek.napraforgómag

Az almákat meghámozzuk és felkockázzuk. Az almát 25g vajjal kis lángon lassú keverés mellett 10 percig puhítjuk. A maradék vajat is hozzáadjuk,majd a cukrot,a mézet és  a mazsolát.Jól elkeverjük és hagyjuk felolvadni. Ezután lehúzzuk a tűzről és amíg meleg belekeverjük a zabpelyhet és a napraforgómagot.Az egészet egy  kisebb tepsibe szétterítjük és előmelegített sütőben 25 percig sütjük.(gázsütő 1-2 fokozata)
Kicsit meg kell barnulnia.Miután kihűlt szeleteljük. Könnyen törik,de hát ilyen a müzli.
Más aszalt gyümölccsel is készíthető.Ízletes,reform,fejedelmi finomság. Szerintem még az arab sejkeknek is ízlene:)
Mi villával falatoztunk belőle.

Jó étvágyat!








1 megjegyzés: