Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 7., szerda

Szeletbe zárt egészség

Amióta tavasszal a Dm-ben felfedeztem azokat az isteni zabszeleteket -kedvencem a kesudiós és  a kókuszos-rá vagyok kattanva  a témára,mondhatni zabos vagyok:)

Az utóbbi időben sokat használom a zabpelyhet sütikhez, müzlihez és kekszhez is.A kalóriaszegényebb zabszelet változatára csak ma bukkantam rá Edónál ,aki a www.gergelyne.blogspot.com szerkesztője.Az alkalmat megragadva most ajánlom érdekes és ínycsiklandó szuper blogját olvasásra és nyálcsorgatásra!
Edónak két receptje is van zabszelet témában.Én a kettőt valahogy ötvözhettem,ugyanis egy dupla adag zabszeletet raktam össze mindkét receptet böngészve.A Dm-es zabszelet úgymond mezei változatát már egy ideje tervezem elkészíteni,s eddig még a mostani áll hozzá a legközelebb.Én telepakoltam aszalványokkal és semmilyen édesítőszert-méz,cukor,nádcukor,xilit-nem használtam,s többek között ettől olyan egészséges!

Gyümölcsös zabszeletek

Családom tudja mennyire gyümölcs imádó vagyok legyen az friss,vagy aszalt.Anya ellátott datolyával a nyáron,a tesóm pedig aszalt szilvával és barackkal.Valójában minden aszalt gyümölcsöt szeretek,főleg ha cukor nélkül van csomagolva.Szóval ha valaki csak úgy szeretne meglepni,akkor egy-két natúr aszalt gyümivel közelebb kerülhet  a szívemhez:) ,cserébe finom sütivel szolgálhatok!:)

Ez a zabszelet a  nap bármely szakában fogyasztható,mert teljes értékű, energiát ad,laktat és egészséges,büntetlenül falható nassolnivaló,vagy akár finom reggeli,tízórai ,illetve uzsonna!
Ezt mindenkinek ki kell próbálnia!Úgy gondolom,hogy nem lesz nehéz rászokni!:)Petim maximálisan elégedett volt vele,az egész dupla adagból-egy tepsi-már csak 3 szelet várakozik arra,hogy elpusztítsuk!


Gyümölcsös zabszelet

Hozzávalók:

15 dkg zabpehely+5 dkg kókuszreszelék ledarálva (robotgépben)
10 dkg hántolt földimogyoró ledarálva
4 darab érett banán ledarálva
8 evőkanál étolaj
1 alma meghámozva és ledarálva
10 db datolya, 10 db aszalt sárgabarack, 10 db aszalt szilva és 2 marék mazsola ledarálva
1 kiskanál őrölt fahéj
3 kupica vanília aroma
és még 3 evőkanál egész zabpehely

A tetejére aszalt szilva és barack

Az összes fenti hozzávalót ledarálva és alaposan összekeverve egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük,vagy kanalazzuk. Egyenletesen szétterítjük és  a tetejét kirakjuk aszalt gyümölcsökkel.Előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük,amíg a széle megbarnul.A tészta kicsit gumiszerű lesz és összeáll.Sütés után hideg kövön pihentetjük, óvatosan áthúzzuk egy tálcára a sütőpapírral együtt és hűvös helyre tesszük hűlni. Amikor kihűlt éles késsel tetszőleges szeletekre vágjuk és tálaljuk.
Gyönyörű színek,isteni ízek!
Nem fog morzsolódni,mint a müzlik általában!Ez a zabszelet bizony egyben marad.

Jó étvágyat!

aszalványok

sütés előtt

sütés után

szeletelve
















9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Igazi csemegék, biztos nagyon finomak!:)

    VálaszTörlés
  2. Kriszta, nagyon jól hangzik ez a zabszelet recept. Főleg a sok gyümölcs extra jó benne. Mostanában én is egyre gyakrabban használok zabpelyhet, egész megszerettem.... A receptet elkérem, valamikor elkészítem.

    VálaszTörlés
  3. Na most nagyon örülök,hogy rám találtál,mert így én is rád találtam és nagyon tetszik az oldalad!!Közel állnak hozzám ezek az ételek,mintha csak én készítettem volna:)És köszönöm a kedves szavakat,meg örülök hogy ízlett nektek is.Azt hiszem gyakran jövök majd ide hozzád ötletekért:)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Remek zabos receptjeid vannak, a kamrában csücsülő zacskóval szeretnék valami ilyesmit csinálni. Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Ennek a receptnek nagyon örülök.Kimondottan egészségesnek tűnik, most különösen szükségem volt ilyen receptre, mert kemény fogyókúrába kezdtem.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a kedves megjegyzéseket!Ez ez a zabszelet nagyszerű találmány!Úgy elfogyott,hogy csak na!Hűlt helyét nem találni!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki a zabpelyhes sütid.Nagyon egyszerü és egészséges!!! Köszi a receptet! Nagyon szépek és guszták a felvételeid:):)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól mutatnak ezek a szeletkék,szívesen meg kóstolnám!!!

    VálaszTörlés