Keresés ebben a blogban

2011. november 27., vasárnap

Datolyás-sajtos lepény

Ez is egy régebben készült finomság.
A recept a Kókonpityerés receptkönyvből való:) (Négy évszak házi süteményei)
Igazán különös a datolya és a sajt együtt,egyszerre édes és sós,nagyon laktató,főételnek is kiváló.
A mai napról pedig máskor...,de nem felejtem el.


Datolyás-sajtos lepény

Hozzávalók:

- 20 dkg liszt
- 3 teáskanál sütőpor
- csipet só
- 8 dkg barna cukor
- 15 dkg datolya
- 60 dkg alma
- 10 dkg dió
- 1 dl napraforgóolaj
- 2 tojás
- 20 dkg kemény sajt -edamit használtam
Az almákat meghámozzuk és felkockázzuk. A datolyát kimagozzuk és négyfelé vágjuk hosszában. A diót felaprítjuk. Sütőpapírral kibélelünk egy kerek tortaformát.A lisztet,a sütőport és a sót összekeverjük, hozzáadjuk a cukrot,a az almát,datolyát és diót. Az olajat és tojást külön elkeverjük és a többihez adjuk. A tészta felét a formába öntjük és a sajt felét ráreszeljük.Erre jön a maradék keverék és a maradék sajt reszelve. Előmelegített sütőben kb. 45-50percig sütjük.Tűpróba!

Jó étvágyat!

Ha tetszik süsd meg!:)


2 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszta!

    Annyira jó olvasni a blogodat, alig várom az új bejegyzéseket. Nagyon közel áll hozzám a blog hangulata, és a személyiséged, életérzésed is. Amikor rátaláltam a blogodra, olyan hihetetlenül ismerős voltál, aztán rájöttem honnan. :) Én is Heves megyében lakom, anno találkoztunk is a Heves-Gyöngyös buszvonalon.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen!
    Köszönöm a kedves sorokat! Örülök,ha tetszik a blog ,s ha találsz kedvedre valót a receptek között!
    Azon gondolkodtam ,hogy férfi vagy nő lehetsz-e,de nőre tippeltem a stílus alapján:)....

    VálaszTörlés