Keresés ebben a blogban

2012. január 10., kedd

Pulyka tikka masala-avagy kicsit csípős indiai:)

Pár napja ismét indiait készítettem.Nem is tagadom,tényleg nagyon szeretem az indiai ízeket.Kár,hogy még nem jártam Indiában,mert az lenne az igazán indiai.Lehet,hogy ott még csípősebbek az ételek,de most az enyém is igazán csípősre sikeredett.Rengeteg fűszerféleség van benne.
Az alapötletet a Nosalty adta,ahol Padlizsán/Csirke tikka masala néven szerepelt.Én pulykaszárnyfilét használtam és adtam hozzá sárgarépát, valamint pörkölt mogyorót is. Bulgurt főztem mellé köretnek.
Nagyon finom és tényleg kicsit csípős!

Ma rátaláltam valamire,ami szerintem újabb kedvenc lesz a konyhánkban.Vettem  egy üveg ecetes fokhagymát,de olyat,amiben olívaolaj, koriander,mustármag és babárlevél is van. Magában is nagyon finom.Húsok mellé kiváló lehet,én ma hurkával ettem:) Nagyon tetszik ez az ízvilág.Azt találtam ki,hogy egy kis fetával és apróra vágott oreganoval -akinek úgy tetszik pirítóssal-nagyon finom kis ínyenc harapnivaló kerekedhet belőle.Mit szóltok?
Nem gondoltam volna mondjuk 3éve,hogy én így fogom "falni" a fokhagymát,mert mostanában majdnem mindenbe beleteszem,tavaly egész télen mézzel ettem,most pedig  már savanyítva is. Bezzeg korábban messzire elkerültem...

Jelenleg készül,vagyis már sül a holnapi ebéd Petinek-és nekem ha hagy belőle:)-egy kis hurkás rakottas: egy sor szeletelt padlizsán-megborsoztam és sóztam,vastagon tejföllel befedtem,erre jönnek jó szorosan a vastag hurkaszeletek,majd befedtem savanyú káposztával,legvégén újra vastag tejfölös réteg,s megszórtam: sóval,borssal, pirospaprikával és oreganoval.1órát fog sülni most alufólia alatt. Hasonlót már posztoltam tavaly-Itt .


Pulyka tikka masala-avagy kicsit csípős indiai:)

Hozzávalók:

- 60 dkg pulykaszárnyfilé vékony csíkokra vágva
A páchoz:
- 2 kis pohár natúr joghurt
- 2 ek olívaolaj
- fél citrom leve
- 2 kk őrölt gyömbér
- 6 gerezd fokhagyma összezúzva
- 1 tk őrölt kömény
- 1 tk őrölt koriander
- 1 tk curry 
- 1 tk őrölt chili
- 1 tk garam masala
- 2 tk só

- 2 marék natúr pörkölt földimogyoró
- 4-5 szál sárgarépa

A pác hozzávalóit összekeverjük és a húst beleforgatjuk.Az eredeti recept azt írja,hogy éjszakára pihentessük a hűtőben,én nem tettem,hanem frissem szépen elkezdtem sütni kevés olívaolajon.A karikára vágott répákkal együtt sütöttem,s a vége felé adtam hozzá a mogyorót.Puhára pároljuk és rizzsel vagy bulgurral tálaljuk.

Jó étvágyat!



1 megjegyzés:

  1. Minden valamire való étel, fokhagymával készül. Még a tejbegríz is! Imádom a bulgurt. Örülök, hogy Te is használod.

    VálaszTörlés