Keresés ebben a blogban

2012. január 14., szombat

Trendi desszertek-Banana bread & Chocolate fudge

,, A csokoládé felfoghatóvá, kézzelfoghatóvá és mindenekelőtt ehetővé vált boldogságérzés!"
( Wim Wenders)

Elifnél láttam a minap egy isteni finom csokis desszertet: Chocolate fudge-mogyorós csokoládés tejkaramella.
Rögtön ki is írtam és ma pedig elkészítettem. Nagyon egyszerű és gyorsan készíthető finomság,valami mesés!Kezdők is bátran elkészíthetik,családoknak pedig kötelező ,a gyerekek imádni fogják az tuti!
Karácsony előtt még vettem 2 tubus sűrített tejet azért,hogy majd az egyik kinézett receptet elkészítem.A recept még nem készült el,viszont ez a fudge igen,de még mennyire!
Elif ízmorzsáit ajánlom minden olvasóm figyelmébe,nem fogtok csalódni!
Változtatásaim a receptben: Demerara nádcukrot tettem bele és mivel a héten elfogyott a törökmogyoróm,így natúr pörkölt földimogyorót használtam.

"Csak keverd össze,öntsd bele és süsd szépre!"

A Banánkenyérre az előző évi utolsó-Ínyenc magazinban leltem.Kristálycukor helyett én itt is nádcukort használtam. Nagyon finom, könnyen elkészíthető,puha igazi téli "szívmelengetőközbenfilmnéződesszert" :)


Banana bread

Hozzávalók:

- 15 dkg dióbél
- 7,5 dkg étcsoki
- 2 tojás
- 10 dkg Demerara nádcukor + a formához
- 1 zacskó vaníliás cukor vagy 1 ek. vanília kivonat-én ezt használtam
- 3/4 dl napraforgó olaj
- 60 dkg érett banán (kb. 3 db)
- fél zacskó sütőpor
- csipet só
- 2 késhegyni őrölt fahéj
- 25 dkg liszt
- 1,5 dl tej

A tálaláshoz:

- 200ml tejszín
- 1 evőkanál nyírfacukor
- 2dkg étcsoki reszelve
- 1 csomag habfixáló

Margarinnal kikenünk egy szögletes püspökkenyérformát és megszórjuk nádcukorral minden oldalát. A diót és  a csokit apróra vágjuk. A tojásokat a nádcukorral és  a vaníliás cukorral elektromos habverővel krémesre keverjük 5 perc alatt.Ezután hozzáadjuk az olajat. A meghámozott banánokat vékonyan felkarikázzuk és  a tojásos masszába forgatjuk. A sütőporos,sós,fahéjas lisztet hozzáadjuk,majd a tejet is belekeverjük.Erre jön a dió és a csoki, simára keverjük. A formába öntjük és megrázogatjuk,hogy mindenhol egyformán elterüljön a tészta. Megszórhatjuk dióval-én kihagytam-és előmelegített sütőben 50 perc alatt süssük meg.( tűpróba!)
Pihentessük egy kicsit,majd késsel a széleket válasszuk el a formától és borítsuk tálcára hűlni.Én kitettem az erkélyre és egy idő után megfordítottam,hogy az alja is kihűljön.A szeles idő felgyorsította ezt a folyamatot.
A tálaláshoz a hideg tejszínt a nyírfacukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük és egy pohárba habosítjuk habzsák segítségével.A tetejét megszórjuk reszelt étcsokival.
A két vége a legfinomabb: a ropogósra sült nádcukor réteg valami isteni!




Chocolate fudge

Hozzávalók:

- 34 dkg cukrozott sűrített tej ( 2db 170g-os tubussal)
- 20 dkg Demerara nádcukor
- 6 dkg vaj 
- 10 dkg étcsoki
- 15 dkg durvára vágott dió és natúr pörkölt földimogyoró-vagy Elifnél : törökmogyoró
- 1 kk vaníliakivonat

Egy szögletes püspökkenyérformát kivajazunk és sütőpapírral kibélelünk. Vastag falú edényben lassú tűzön a sűrített tejet a vajjal,a vanília kivonattal és a nádcukorral összeolvasztjuk. Amikor a cukor elolvadt a lángot erősebbre állítjuk és 3 percig forraljuk. Ekkor jéghideg vízbe cseppentünk a forró karamellből egy picit és ha a krém golyóvá áll össze mielőtt a pohár aljára érne a lángot elzárhatjuk. Hozzákeverjük a csokit ,majd a diót és mogyorót. Az egészet forrón a formába öntjük és ide-oda rázogatjuk ,hogy egyformán elsimuljon mindenhol.Kihűtjük.Én az erkélyre tettem 2 órára hűlni.Ezután a sütőpapírral együtt kiemeljük és kicsit megmozgatjuk ,hogy a teteje kicsit összetörjön.Vizes kézzel egyforma kockákra vágjuk. Hagyjuk még száradni őket hűvös helyen,majd tálaljuk.Gyorsan fogy!:)
Jó étvágyat!

Köszi a receptet Elif !







3 megjegyzés:

  1. Végre idejutottam! A banánkenyér "mindjárt kipróbál" kategória (banánfun lévén mi más is lehetne? :)) Biztos fincsi!A másik is ínycsiklandó! Azonnal neki is kezdek!

    VálaszTörlés
  2. Hajráá!!!:)A másikat se hagyd ki! Nagyon ütős!:)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy ízlett és köszönöm, hogy ilyen kedvesen utaltál rám és szóltál a bejegyzésről! :)

    VálaszTörlés