Keresés ebben a blogban

2012. február 11., szombat

Menzakaja forradalmasítva-Aszalt sárgabarackos paradicsomleves mandulával, Sárgaborsó főzelék cukkinis pulykafasírttal

Egy hete Anyától kaptam egy csomag sárgaborsót,s akkor eszembe jutott,hogy évek óta nem ettem sárgaborsó főzeléket.Peti szerint ez igazi menza kaja,amit  utoljára ott evett.Mi otthon is készítettünk nagyon ritkán.
Megkívántuk,s mára terveztem elkészíteni, kicsit másképp,mint szokás.
A fasírt gluténmentes lett ha jól gondolom,saját ötlet alapján készült. Nagyon finom lett.
A leves ötlete a legfrissebb Nők Lapja Konyhából való, Ugrai Nagy Tündétől,aki az Ízbolygó gasztroblog szerkesztője.A paradicsomlevest mindig is nagyon szerettem,s ez az újszerű megközelítés nagyon megtetszett.
A tegnapi farsangi bál töméntelen sütidömpingje után jól esett ez a forradalmasított menza menü!

Holnap pedig egy kis farsangi desszerttel jövök,bár szerintem Valentin napra is kiváló lehet!


Aszalt barackos paradicsomleves mandulával
2 főre

Hozzávalók:

- 1 fej vöröshagyma
- 2 evőkanál olívaolaj
- 1 doboz-40 dkg -paradicsomkonzerv
- 8 szem aszalt sárgabarack
- 2 dl narancslé-én frissem csavartam
- 2 dl víz
- só
- őrölt bors
- fél teáskanál curry-nekem Madras curry volt itthon
-1 marék szeletelt mandula pirítva (az eredeti receptben pálcikás mandula)

A hagymát megpucoljuk és megmossuk.Finomra vágjuk és az olajon megpároljuk.Erre jön a paradicsom,a darabokra vágott aszalt barack,a narancslé,a  víz.Én ilyenkor adtam hozzá a sót,a borsot és a curryt is.Jól megfőzzük az egészet,amíg a barack is megpuhul.Ezután elzárjuk a gázt. Az egészet botmixerrel pürésítjük és kis tálkákba szedjük.Pirított szeletelt mandulával díszítjük és melegen tálaljuk.



Sárgaborsó főzelék cukkínis pulykafasírttal


A főzeléket majdnem ugyanúgy készítem,mint szoktam. Fűszerezésem: só, őrölt kömény, babérlevél,oregano,bors, kurkuma. A rántáshoz: 1 fej vöröshagyma, olívaolaj,fél kiskanál pirospaprika,  5 evőkanál csicseriborsóliszt és 1 nagy pohár natúr joghurt.

Hozzávalók a fasírthoz:

- 1 kg darált pulykahús
- 2 csokor petrezselyemzöld finomra vágva
- 1 közepes mérető cukkini reszelve-mag nélkül
- 2 kanál egyiptomi marhahús fűszerkeverék
- só
- bors
- 2 tojás
- 3-4 evőkanál csicseriborsóliszt
- 4 nagy gerezd fokhagyma összenyomva

Az összes hozzávalót egy mély tálba mérjük és fakanállal jól elkeverjük.Olívaolajat forrósítunk és  a vizes kézzel egyforma golyókat formálunk a masszából és csicseriborsólisztbe kicsit megforgatjuk.Kisütjük és melegen a főzelék mellé adjuk.

Jó étvágyat!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése