Keresés ebben a blogban

2012. február 6., hétfő

Rugelach és két méterrel a föld felett

Rugelach: zsidó sütemény,bár eredetileg lengyel hanukai diós croissant formájú süti. Fűszeres Eszter Fűszer és lélek c. könyvében találtam ezt a nagyszerű receptet.Azonnal megtetszett,s tegnap meg is sütöttem.
Jó gazdagon megtömtem:dió,mandula, szilva,barack,mazsola és fahéjas nádcukor.No és persze a házi sárgabaracklekvárom.( Eszter diót vagy mandulát ír,én tettem bele mindkettőből)
A tésztája előző este elkészítendő,legalábbis Eszter szerint úgy a legjobb,ha a tészta egy éjszakát a hűtőben pihen.Nagyon könnyű összeállítani, a mascarpone nagyon jó állagot ad neki.Pár perc és kész.
A töltés is rém egyszerű,s az eredmény az maga a mennyország!
Szerintem a világ egyik legjobb sütije!Gazdag,dús,isteni finom ünnepi jellegű sütemény! Afféle modern, minden földi jóval töltött croissant! Ahogy tegnap írtam,nálam bekerült a top 5 közé! És két méterrel a föld felett jártam miközben falatoztam! Jajj ,és  a sárgabaracklekváron pikánsan érezni a citromhéjat ........mmmmmm.,aztán szépen sorjában a többi ízt is...nem lehet megunni!:)
Ahol a töltelék kicsit kicsorgott, ott még finomabb az ízhatás!Bárki megsüti tutira nem fog csalódni!


Rugelach

Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg mascarpone
- 20 dkg szobahőmérsékletű vaj és nem margarin!
- 10 dkg cukor-én szőlőcukrot használtam
- 25 dkg liszt
- csipet só

Hozzávalók:

- 10 dkg barnacukor-én Demerara nádcukrot tettem bele
- 1 ek őrölt fahéj
- 5 dkg mazsola
- 5 dkg aszalt sárgabarack felaprítva
- 5 dkg aszalt szilva felaprítva
- 15 dkg dió és mandula vegyesen durvára vágva
- 1 citrom reszelt héja
- 12 evőkanál házi sárgabaracklekvár
- 1 tojás
- 1 dl tej

A tészta hozzávalóit egy mély tálba mérem és gyorsan összegyúrom. Fóliába takarva egy éjszakán át a hűtőben pihentetem. 
Másnap a tésztát 4 egyenlő részre osztom és a cipókat egymás után egyenletes köré nyújtom.A köröket lekvárral megkenem és szórok rá a magvakból és a gyümölcsökből is. Minden tésztakorongra 2 kanál cukrozott fahéjat szórok.Egy pizzavágó segítségével 8 egyenlő cikkelyre vágom az összes kerek töltött lapot és kifliszerűen feltekerem vigyázva,hogy a töltelék benne maradjon.A kifliket sütőpapíros tepsibe teszem.A tojást a tejjel együtt felverem és  a kifliket sorban megkenem vele. A végén mindre szórok a maradék fahéjas cukorból és előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöm.
Langyosan és hidegen is egyaránt isteni finom!

Jó étvágyat!






5 megjegyzés:

  1. Biztos finom !!Recept mentve !

    VálaszTörlés
  2. Csodásak lettek!!! Ezt a receptet már nyáron lementettem magamnak desszert eu oldalról, mert annyira megtetszett!!! Most irigykedem, hogy Te már megkóstolhattad!!! :))

    VálaszTörlés
  3. Édes bűnbeesés!:)Ne hagyd ki!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik, csábító fotók! :)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon gusztán néznek ki.

    VálaszTörlés