Keresés ebben a blogban

2012. március 6., kedd

Kókuszos keksztekercs

Még egy süti korábbról. Nagyon -nagyon szeretem gyerekkorom óta.Több bevált receptem is van Keksztekercs téren,ez most az egyik.A Mese almás mellet ez a második legnépszerűbb ,leggyakrabban készített édesség a családunkban.Mindannyian máshogy készítjük,s pont ez benne  a legjobb.Néha szoktam darált diót is tenni a tésztájába vagy a lekvárral variálok,a szilvalekvár például nagyon jól illik bele.
Gondolom ez is minden sütni szerető által ismert recept és hát itt a helye  a blogon.A külsejével nem vagyok elégedett teljesen még így több hét távlatából sem,akárhogy is nézem a fotót.Sikerült már sokkal szebben is.Az ízét viszont még a számban érzem,mert elég csak ránézni,máris összefut a nyálam.
Csudijó recept ám!

Régen sokat készítettük Húsvétra és Karácsonyra,de ezen kívül is ,mert igen sokszor megkívántuk.


Kókuszos keksztekercs

Hozzávalók  a tésztához:

- 50 dkg darált keksz
- 15 dkg margarin vagy vaj
- 15 dkg porcukor
- 5 dkg kókuszreszelék
- 4 evőkanál kakaópor
- 1 dl nescafe vagy kávé-én nescafet tettem bele
- 1 dl rum és nem aroma!
- 6 evőkanál házi sárgabaracklekvár

Hozzávalók a töltelékhez:

- 4 evőkanál liszt
- 2 dl tej
- 2 csomag vaníliás cukor
- 25 dkg vaj
- 20 dkg porcukor
- 5 dkg kókuszreszelék

A külsejére:

- kókuszreszelék

A tészta hozzávalóit egyneművé gyúrjuk össze kézzel.Jól formázható masszát kapunk. Folpack közé kicsit lelapogatva hűtőbe tesszük.Elkészítjük a krémet: ehhez a tejet a cukorral és a liszttel álladóan kevergetve sűrűre főzzük. A puha vajat a porckorral simára keverjük,majd hozzáadjuk a kókuszreszeléket. A kihűlt tejes krémet a vajhoz adjuk és krémesre keverjük.A kekszmasszát enyhén vizes folpackon nyújtjuk ki nagy téglalap formára. A krémmel egyenletesen megkenjük ,majd a hosszabbik oldalánál fogva óvatosan feltekerjük.Az így keletkezett rudat minden oldalán megszórjuk kókuszreszelékkel és folpackba tekerve a hűtőben pihentetjük 2-3 órát ,de akár egy éjszakát is.Szeleteléskor a végeit levágjuk-és gyorsan kóstoljuk is meg!:),a többi szeletet pedig egymást kicsit fedve tálcán kínáljuk.
Pompás vendégváró.

Jó étvágyat!




1 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, és jól néz ki. Én soha nem főzöm bele a krémet. Vajat vagy margarint összekeverek egy kis rummal, porcukorral és kókuszreszelékkel. Nem szeretem a vajas krémeket, de ez nem lesz az, nagyon finom, és egyszerű, gyors sütemény. Nálunk is sűrűn készül.

    VálaszTörlés