Keresés ebben a blogban

2012. március 4., vasárnap

Mézes-kókuszos rolád

A napokban volt időm szétnézni a fotóim között és még mindig találtam olyan recepteket,amelyek még nem szerepelnek a blogon.Ez is egy ilyen.Desszert,de alig édes,inkább kellemesen ízes ,reform süti.
Lesz még két süti recept és ha jól emlékszem 2 étel recept is,amire rábukkantam.
Tehát ez sem most készült,s a többi sem,amiket a napokban láthattok majd.Muszáj ezekkel kezdenem,mert megint elcsúszok és kimarad pár igazán jó fogás.

A süti receptje Az Ízek és érzések c. gasztromagazinban található.(karácsonyi szám) Még az ünnepek alatt bejelöltem magamnak.Alig kell hozzá valami és gyorsan elkészíthető.Én picit változtattam rajta,például narancshéjat használtam citromhéj helyett, a vízből 1 dl-vel többet tettem bele és  a mézből is egy kanállal többet.Nekem így volt jó.Nem igazán szeretem a búzadarás ételeket,de ennek kedvéért kivételt tettem,főleg mert reform süti és véletlenül volt itthon tönkölybúzadara.
Egész finom kis desszert lett belőle,egyáltalán nem émelyítő,sőt,épp el van találva benne  a méz aránya még így is,hogy 1 kanállal többet tettem bele.

Amikor elkészítek egy receptet,közben mindig jegyzetelek mellé: min változtatok,miből teszek többet vagy kevesebbet,mennyi ideig sült valójában és hogy ízlett.A receptjeim tele vannak feljegyzésekkel és néha még kis papírcetlikkel is,vagy kis csillagocskákkal,amivel jelzem magamnak,hogy szeretném majd elkészíteni.Amikor saját receptet alkotok,akkor több időm megy el az írással,mert akkor én találom ki az egészet.De ez így van rendjén!


Mézes-kókuszos rolád

Hozzávalók:

- 25 dkg tönkölybúzadara
- 5 dkg kókuszreszelék
- 5 dkg mazsola
- fél narancs reszelt héja
- 1 kiskanál őrölt fahéj
- 1 kiskanál vaníliaőrlemény
- csipet só
- 7 dl víz
- 6 evőkanál akácméz

A tálaláshoz:

- őrölt fahéj
- narancsgerezdek

A búzadarát néhány percig kevergetve szárazon pirítjuk egy széles karimájú edényben. Azután félrehúzzuk és a méz és víz kivételével az összes hozzávalót beletesszük.Visszatesszük a tűzre,megkeverjük.Erre jön  a víz és 6 percig így főzzük.Időnként megkeverjük.Ezután hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük.2percig még főzzük.Még forrón folpackkal kibélelt őzgerincformába öntjük és  a tetejét elegyengetjük.Hideg kövön hagyjuk hűlni,majd a hűtőben minimum 2 órát hagyjuk dermedni.Tálcára borítva szeleteljük. Fahéjjal meghintett kis tányérokon narancsgerezdekkel tálaljuk.

Jó étvágyat!





3 megjegyzés: