Keresés ebben a blogban

2012. április 28., szombat

Hajdinás csirkegulyás minden földi jóval

Köztudott,hogy nagyon szeretem a csirkét és leginkább ezt a húsfélét fogyasztom.Általában sütöm és nem főzöm,de most kivételt tettem.Csaba blogján találtam egy pompás csirkegulyás receptet,amibe azonnal beleszerettem.Tele van a kedvenc zöldségeimmel és ugye  csirkehússal.A hajdina pedig valami isteni benne!
Nemrég készítettem el és már túl vagyok egy tányér gulyáson!Egyszerűen már meg kellett kóstolnom!Őrülten jó lett!!!Hú,de még mennyire!Annyira,hogy tuti befutó lesz nálunk egész évben!Jól megpakoltam zöldségekkel és egy-két dolgon újítottam az eredeti recepten.Imádjuk!!!Nem is kell ennél több,ez viszi a pálmát ,de nagyon!
Az eredeti recept itt: http://orultenjoetelek.blogspot.com/ . Az Őrült szakács receptjeit pedig ajánlom minden kedves olvasómnak az ízlelőbimbóik kényeztetésére!:)

Hajdinás csirkegulyás minden földi jóval

Hozzávalók-az én változatomban:

- 1 kg csirkemellfilé
- 30 dkg hajdina
- 5 szál vastag sárgarépa
- 3 szál vékony petrezselyemgyökér
- 2 vastag cukkini
- 2 fej vöröshagyma
- 4 nagyon duci gerezd fokhagyma
- 1 doboz(Bonduelle) vörösbab -a  paprika helyett(ugyanis tegnap lecsóhoz megettük mindet:) )
- 3 fej paradicsom
- Fűszerek ízlés szerint: só, fűszerpaprika, babérlevél, rozmaring(én őröltet használtam), kömény(őröltet használtam), bors
- olívaolaj
- 2 nagy csokor petrezselyemzöld-ezzel bolondítottam a végén

A csirkét és az összes zöldséget felkockázzuk. A hajdinát megmossuk.A vöröshagymát felkockázzuk és olívaolajon megdinszteljük.Hozzáadjuk a húst és a zöldségeket,kivéve  a cukkinit és a babot. Amikor a hús kifehéredett,hozzáadjuk a paradicsomot és a zúzott fokhagymát. Ízlés szerint fűszerezzük és felöntjük vízzel.Én 2 literrel öntöttem fel,mivel jó nagy adagot készítettem. Az első forrás után beleöntjük a hajdinát és kb. 20-25 percig főzzük.Én lefedtem közben.Nekem nem kellett vizet pótolni és pont jó sűrű lett.A főzés vége előtt 10-15 perccel hozzáadjuk a cukkinit,majd a vége előtt 2 perccel a lecsöpögtetett vörösbabot és a belevágjuk a 2 csokor petrezselyemzöldet. Egyet kavarunk rajta,majd elzárjuk a gázt.Fedővel lefedve még pár percig hagytam puhulni.Melegen az igazi!

Jó étvágyat!



3 megjegyzés:

  1. Még egyszer köszönöm szépen Kriszta! Aranyos vagy, jótett helyébe jót várj, a receptet osztom a Face-n, és így világhódító útjára indulhat a MI hajdina gulyásunk.
    Hamarosan körülnézek nálad
    egy visszavágóra!
    További szép napot és
    Őrülten Jó Főzőcskézést!
    ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszi!Kedves vagy!:)A Face-n már én is osztottam -tegnap a tiédet,ma az enyémet!:)
    Jó böngészést az oldalamon,remélem találsz jó ötleteket!Szép napot!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok! Ismét remeket alkottál! Én is megfőztem egy jó nagy fazékkal, melyből alig maradt, mert a vendégsereg jó étvággyal elpusztította.
    Köszi a receptet!
    Anya

    VálaszTörlés