Keresés ebben a blogban

2012. május 26., szombat

Kókonpityere-az epres- vaníliás piskótapuding

Nincs is jobb,mint a friss házi sütemény és lehetőleg üde idénygyümölcsökkel!Mindig is nagy rajongója voltam az epernek és szezonban igyekszem lehetőségem szerint naponta fogyasztani ebből a mennyei mannából.Nem ismerek olyan embert,aki ne szeretné ezt a gyümölcsöt magában vagy süteményekben.No,és ott van az eperlekvár is!Mmmm....
Most egy érdekes sütit készítettem belőle,egy hűsítő nyári desszertet.Igen gyorsan elkészül és jó vendégváró,illetve gyereknap lévén jó kis parti desszert lehet.
A Kókonpityere receptjét egy receptkönyvben fedeztem fel pár éve( Négy évszak házi süteményei),ahol málnával szerepelt és baracklekvárral készült.Én elővettem az egyik tavalyi házi eperlekváromat és nem sajnáltam.Az eperből is a dupláját tettem bele és így volt a jó.Az elnevezés enyhén szólva vicces,de jókedvre derít,valójában egy Epres-vaníliás piskótapudingról van szó és természetesen pudingpor nélkül.
Bár én nem kóstoltam,de Peti szerint bomba jó desszert.Valójában az ő álma volt,hogy egyszer ezt elkészítsem,én beértem egy nagy tál-nagyjából 1kg-friss eper habzsolásával:)


Kókonpityere
(Epres- vaníliás piskótapuding)
kb. 8 főre

Hozzávalók a 6 tojásos piskótához:

- 6 db friss tanyasi tojás
- 35 dkg porcukor
- 12 evőkanál víz
- 30 dkg liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- csipet só

A töltelékhez:

- 4 dl tej
- 2cs. vaníliás cukor
- 4 evőkanál porcukor
- 4 tojássárgája
- 1 kg friss érett eper ( vagy málna)
- 1 kis üveg házi eperlekvár
- 1 kupica rum
- fél citrom reszelt héja
- késhegynyi vanília őrlemény(saját ötlet)

A piskótát készítjük el először.Ehhez a tojásokat szétválasztjuk.A fehérjéket csipetnyi sóval és 5 dkg porcukorral kemény habbá verjük.A tojások sárgáját habosra keverjük a 30 dkg porcukorral.Én elektromos habverőt használtam.Kanalanként hozzáadjuk a vizet és közben keverjük.A sütőporral elkevert lisztet apránként beleszórjuk és csomómentesre keverjük.Én elektromos habverővel tettem.Fakanállal lazán adagoljuk hozzá  a kemény tojáshabot és csomómentesre,simára keverjük óvatosan,hogy a habot ne törjük össze.Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a masszát és előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük.Még melegen eltávolítjuk az aljáról a sütőpapírt és hűvös helyen kihűtjük, majd felkockázzuk.
A vaníliakrém következik: Ehhez  a tejet 2 csomag vaníliás cukorral , a porcukorral és a tojások sárgájával csomómentesre keverjük és vízgőz felett besűrítjük,majd kihűtjük a krémet.
Az epret megmossuk és kicsumázzuk.Az eperlekvárt a rummal, a vaníliával és a citrom héjával gyorsan felforraljuk.
Előveszünk egy nagy méretű jénait és lerakunk egy sor piskótát.Ezeket meglocsoljuk a lekvárral,majd megpakoljuk félbe vágott eperdarabokkal.Ezután a vaníliakrémmel megöntözzük,majd újra ezt a sorrendet követve megpakoljuk a tálat addig,amíg minden hozzávaló elfogy.Tálalásig hűtőbe tesszük.Hidegen tálaljuk.

Jó étvágyat!

















1 megjegyzés: