Keresés ebben a blogban

2012. május 13., vasárnap

Vörösboros borjúpörkölt

Sógornőméktől Húsvétkor kaptunk egy jó adag-nagyjából 1kg-szép felkockázott borjúhúst,jó házit!Elég borsos áron mérik a hentesek,így mi nagyon jól jártunk az ajándék hússal.Mivel én vörös húst nem eszem,így Petinek készítettem el.Egy apró nyeletnyit megkóstoltam,csak hogy tudjam kell-e bele még egy kis fűszer,de pompásnak találtam,a vörösbor igen csak gazdagította.És nagy dicséretet kaptam!:)
A recept saját ötletem,megérzés alapján készült.


Vörösboros borjúpörkölt

Hozzávalók:

- 1 kg borjúhús felkockázva
- 1 fej vöröshagyma felkockázva
- 6 gerezd fokhagyma megpucolva
- Fűszerek:1,5 kiskanál só, 1 kiskanál pirospaprika, 1 kiskanál oregano, fél kiskanál cayenne bors, fél kiskanál őrölt fekete bors, 1 kiskanál morzsolt kakukkfű, 4-5 db szegfűbors és fél kiskanál őrölt római kömény
- 7dl száraz vörösbor
- 3 szem érett paradicsom felkockázva
- fél paprika felkarikázva
- fél cukkini felkockázva
- 3 kanál étolaj

Köret nálam:
- lestyános sós vízben főtt bulgur

Díszítés:

- paprika
- paradicsom
- pirospaprika

Az olajon megpárolom a vöröshagymát , majd hozzáadom a húst.2-3 percig ,fehéredésig pirítom,majd a fokhagymát átnyomom és hozzáadom.Elkeverem,majd a paradicsomot és  a paprikát is rávágom.Fűszerezem és 500ml borral felöntöm.Hagyom felforrni,majd alacsony lángon még kb. 1órát főzöm letakarva.(=Nekem olyan edényem van,aminek a  fedőjén van egy kis nyílás,s azon távozik főzés közben a gőz.) Az időközben elpárolgott bort pótolom a maradék 2 dl borral.Készre,omlósan puhára párolom.
Amikor kész és a villa is könnyen átmegy a húson,elzárom a gázt és a felkockázott cukkinit hozzáadom.
Bulgurral,vagy más körettel tálalom.

Jó étvágyat!


2 megjegyzés: