Keresés ebben a blogban

2012. június 22., péntek

Pityókás meggydzsem

A hét elején megkaptam az utolsó adag 4kg-s meggyszállítmányt és rögtön meg is terveztem,hogy mi lesz a sorsa.12 üveg meggydzsemet készítettem,melybe rumot is tettem,innen az érdekes elnevezés!Nem akarom magam dicsérni,de fenséges lett!Egy szerencsés,nagyon kedves ismerősöm már kapott is egy feldíszített üveggel,és egy másikat a múltkoriból.Mondanom sem kell,hogy nagyon örült neki,s sajnálta a kamrába rejtegetni,így ahogy elmondta,olyan helyre került,ahol jól szem előtt van és díszíti a helyet.Ennek nagyon örülök!


Pityókás meggydzsem

Hozzávalók 12 db kb.3,7 dl-s üveghez:

- 3,5 kg magozott érett meggy
- 1,7 kg világosbarna nádcukor
- 1 púpozott evőkanál őrölt fahéj
- jó fél evőkanál őrölt ánizs
- 2 jó evőkanál barna rum
- 5 csomag 3:1 lekvárzselésítő 

( a rum helyett meggypálinka is mehet bele)

A magozott ,s lemért meggy nagy részét tegyük egy nagy edénybe és tegyük fel főni.Egy keveset tegyünk félre.Közben úgy a 70%-át botmixerrel törjük össze,majd adjuk hozzá a félretett magozott meggyeket, a cukrot,a rumot és az ízesítőket,majd a zselésítőt is.Forrásig keverjük,majd ha szükséges szedjük le a habját.Még kb. 3 percig hagyjuk zubogni,majd szokás szerint tiszta üvegekbe mérjük ki,fedjük be  a tetejüket és száraz dunsztban hagyjuk pihenni 2 napig.

Jó étvágyat!



5 megjegyzés:

  1. Jó a cím:D Azt gondoltam pityóka van benne:) Nagyon tetszik ez a fűszeres dzsem. Viszem a receptet! Köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Engem is a neve fogott meg... :) Tetszik a recept is.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ígéretes a recept:))

    VálaszTörlés
  4. Próbáld ki!Magamtól találtam ki,remélem másnak is bejön!:)

    VálaszTörlés