Keresés ebben a blogban

2012. július 6., péntek

Sárgabarack tobzódás -dzsemek a terítéken egy kis rafinériával

A legnagyobb nyári kedvencem a sárgabarack.Nem tudom megunni,sokszor sajnálom sütibe tenni,mert jobban szeretem frissen,magában elfogyasztani.Csupa jó hatása van a szervezetre és kánikula idején a dinnye mellett ez a második legjobb frissítő nekem,sőt édesség helyett is kiváló.Na,jó a diótortát vagy a croissant nem pótolhatja semmi,de a barack lényegesen kevesebb kalóriával bír, viszont nagyon édes.
A hét elején még volt egyben 10 kg sárgabarackom.Kétféle dzsemet készítettem belőle.Az egyiket a szokásos módon,úgy mint tavaly,de  a receptjét azért most is leírom.A másikat egy kis furfanggal,csak,hogy pikáns legyen,előidézve már a karácsonyt.30 darab üveg fincsi dzsem lett a végeredmény,üvegenként 370ml. Három napot csücsültek izzadva száraz dunsztban,míg ma felöltöztettem őket.Szerintem egész jó "rucikat"adtam rájuk,de a lényeg úgyis belül van!Könnyű beleszeretni ezekbe az ízekbe!Persze ajándékba is készült egy-kettő.Azt hiszem,hogy a képek magukért beszélnek!Nagyításért még mindig katt a képekre!

Ezek a szokásos módon készültek

Egyszerű sárgabarackdzsem

Hozzávalók:

- 4kg érett sárgabarack
- 2 kg cukor
- fél csomag citromsav
- 3 csomag 3:1 lekvárzselésítő

A barackokat megmossuk,s kimagozzuk.Magtalanul lemérjük a 4kg-t,majd az egészet félbevágjuk.Ha nagyon érett,akkor erre nincs szükség. Egy mély lábasba öntjük és rászórjuk a cukrot.Elkeverjük és 10 percig állni hagyjuk.Ezután feltesszük a gázra  és mielőtt forrni kezdene a 85-90%át  a lábasban botmixerrel nagyjából összetörjük. Amikor felforrt, a citromsavat elkeverjük benne,majd kb. 5 perc múlva  a zselésítőt is belekeverjük.Lassú tűzön tovább főzzük,gyakran megkeverjük nehogy leégjen!Amikor újra felforrt elzárjuk alatta a gázt.Még forrón tiszta üvegekbe szedjük.Én dupla celofánnal és befőttes gumival zártam le  az üvegeket,nekem ez vált be.Száraz dunsztban,jól betakargatva 2-3 napig pihentetjük.

Íme  a másik változat 

Rafinált sárgabarackdzsem

Hozzávalók:

- 4kg érett sárgabarack
- 2 kg cukor
- fél csomag citromsav
- 3 csomag 3:1 lekvárzselésítő
- 10 dkg friss gyömbér( meghámozva lemérve)
- 1 mokkáskanál vaníliaőrlemény
- 1 kiskanál őrölt kardamom
- 1 kiskanál őrölt ánizs

Elkészítése ugyanúgy történik ,mint az előbbié annyi változtatással,hogy a fűszereket rögtön a főzés kezdetén belekeverjük,a friss gyömbért egyenesen belereszeljük a fazékba.

Kellemes befőzést és jó munkát hozzá!












































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése