Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 3., péntek

Rakott kelkáposzta keleti hangulatban

Nagyon szeretjük a rakott ételeket,főleg ha zöldség és csirke-vagy pulykahús van benne,de nem árt ha azért reformos is egy kicsit,no és persze legyen pikánsan fűszerezve.Ezt sikerült elérni megint most ezzel Rakott kelkáposztával. Hajdinát tettem bele, pulykahúst,mivel én is szerettem volna enni belőle,aztán persze sajtot is reszeltem a rétegek közé,mert sajtnak lenni kell benne,de még a tetejéről sem hagytam ki.Ami a fűszerezést illeti, a kedvenceimmel ízesítettem: kurkuma, római kömény, koriander, garam masala,valamint a jó öreg só és bors.Pompás lett!Tipikusan olyan étel,amiből én egy másik szeletet is képes vagyok megenni kis szünettel az első után:)


Rakott kelkáposzta keleti hangulatban

Hozzávalók 6 főre:

- 1 db közepes méretű kelkáposzta
- kb.450 ml hajdina készre főzve
- 1 kg darált pulykahús (pl. aprólékból)
- olívaolaj
- 2 kisebb fej vöröshagyma
- 2 db lila sonkahagyma
- 3 gerezd fokhagyma lereszelve
- só,bors, kurkuma,őrölt koriandermag, őrölt római kömény, garam masala
- 150g Apetina dán krémsajt (natúr)
- 20 dkg trappista sajt
- 130 g mozzarella (szeletelt)

A kelkáposzta leveleit óvatosan leszedjük,a vastag ereit kivágjuk és a leveleket megtisztítjuk.Enyhén sós vízben majdnem puhára főzzük,majd leszűrjük.A hajdinát megfőzzük és félretesszük. A hagymákat felkockázzuk és kevés olívaolajon megdinszteljük.A darált húst hozzáadjuk és ízlés szerint fűszerezzük:pl. 1 kiskanál só, fél kiskanál őrölt fekete bors, fél kiskanál kurkuma,fél kiskanál koriander, római kömény és garam masala.2-3 percig pirítjuk, majd rámorzsoljuk a dán sajtot és még 2 percig sütjük.Egy 34x24 cm-s tepsit kikenünk olívaolajjal és egy réteg kellevelet fektetünk az aljára.Erre halmozzuk a hústöltelék kb.felét,majd megszórjuk reszelt sajttal.Erre jön egy sor hajdina- a kifőzött mennyiség kb. fele,majd újabb réteg reszelt sajt,és kezdjük elölről: megint egy réteg káposzta, hús,sajt, hajdina,-itt a húsból maradt zsiradékot öntsük rá,majd újra sajt és végül káposzta.A tetejére is szórjunk a reszelt sajtból,majd a mozzarellát tépdessük rá és tegyük be 50 percre a sütőbe.(gázsütő 2-es fokozat)A tetejét nem kell letakarni!Miután elkészült, fél órát hagyjuk pihenni , majd szeleteljük.Szebben lehet szeletelni,ha már langyos!Hidegen pedig pláne!

Jó étvágyat!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése