Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 23., vasárnap

Korpás grahamcipók

Tizenhárom évesen,amikor már jó pár sütésen és főzésen túl voltam,karácsonyra többek között szakácskönyveket kaptam.Köztük volt az Étel a legjobb orvosság című is,amit majd nemhogy már rongyosra olvastam.Zöldségek,gyümölcsök és egyéb élelmiszerek eredete,élettani hatási mellett pompás receptek is találhatóak benne néhol színes fotókkal.Csupa egészséges és reform finomság.Ebből készítettem el ezt a finom péksüteményt is annyi változtatással,hogy a receptben szerepló burgonya meleg főzőlevét is hozzáadtam,mert pont úgy a jó.



Korpás grahamcipók

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg Graham liszt( teljes kiőrlésű)
- 20 dkg sima liszt
- 5 dkg szójaliszt vagy nagyon apró,darált szójagranulátum
- 10 dkg búzakorpa
- 2,5 dkg friss élesztő
- 2 dl tej
- 5 dkg kézmeleg vaj
- 1 nagyobb burgonya megfőzve,összetörve és a főzővize
- 1 kanálnyi só
- 1 kiskanál cukor

A tetejére: 

- víz vagy tojássárgája
- szezámmag

Az élesztőből, a cukros meleg tejből egy kevés liszttel kovászt készítünk.A tészta összes hozzávalóját összegyúrjuk a kovásszal,a burgonya főzővizéből mindig annyit adagolunk hozzá,hogy rugalmas tésztát kapjunk.Hólyagosra kidolgozzuk,majd 50 percig letakarva meleg,huzatmentes helyen kelesztjük.Ezután 2-3 cm vastagra nyújtjuk, a tetejét késsel berácsozzuk és egy pohár segítségével kis cipókat formázunk belőle.Sütőpapíros tepsibe pakoljuk,a tetejüket felvert tojássárgájával lekenjük és szezámmaggal megszórjuk.Még 15 percig pihentetjük,majd előmelegített sütőben 20-25 percig aranybarnára sütjük.

Jó étvágyat!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése