Keresés ebben a blogban

2012. október 24., szerda

Mogyoróvajas csirke

Ez az az étel,amit én többé nem ehetek, újabban ugyanis nagyjából 95%-eddig,hogy földimogyoró allergiám van.Megtudtam,hogy egyre többen 30 éves koruk környékén válnak valamiért allergiásokká rá.Majd csak megbékélek ezzel valahogy...
Úgyhogy a földimogyoróra allergiások most ne is olvassák tovább!
Sajnos vagy nem sajnos,de isteni finom étel!Aki teheti ne hagyja ki,fantasztikus élményben lesz része!

A receptet a 2010-es áprilisi NLK-ból vettem,ahol Tobai Róbert készítette el.Próbáltam követni az eredeti receptet,viszont a kókusztejet én magam készítettem el és egyáltalán nem bántam meg.Máskor is fogok készíteni,ha úgy adódik...

Ezután pár napig vagy hétig ismét a korábban készített receptjeimet fogom közölni!Van még pár elfekvőben...




Mogyoróvajas csirke

Hozzávalók:

- 1 kg csirkemellfilé felcsíkozva
- 25 dkg darabos mogyoróvaj
- 2,5 dl kókusztej ( nálam saját készítésű)-recept lent!
- 15 dkg pirított földimogyoró
- 2 dl habtejszín
- só,őrölt koriander, őrölt chili
- 5 cl földimogyoró olaj
- 5 dkg vaj 

Köret: Petrezselymes,vajas rizs

A csirkét a vajon és olajon megpirítjuk,majd sózzuk.Hozzáadjuk a mogyoróvajat, a mogyorót és  a kókusztejet.Felforraljuk,majd hozzákeverjük a tejszínt, fűszerezzük és újra felforraljuk.Ha a hús megpuhult,akkor kész.Petrezselymes rizságyon tálaljuk.Tálaláskor megszórhatjuk őrölt chilivel.

Kókusztej házilag:

kb. 2 dl kókusztejhez

- 2,5 dl kókuszreszelék
- 5 dl forrásban lévő víz

A kókuszt leforrázzuk és lefedve fél órán át pihentetjük.Ezután összeturmixoljuk és jól átszűrjük,hogy egy kókusz darab se maradjon benne,csak a tiszta kókusztej.Nagyon finom!
A megmaradt kókuszreszeléket újra felhasználhatjuk sütibe akár azonnal,vagy újra megszárítva később is.

Jó étvágyat!






1 megjegyzés:

  1. Az allergia egyre gyakoribb, sajnos, de a recept az tényleg príma, igazán kívánatos, "előjegyzem" :)

    VálaszTörlés