Keresés ebben a blogban

2012. november 9., péntek

Mézes adventi koszorúk és Mézes adventi naptár dobozban

A héten mézillat terjengett a lakásban,s még talán ezután is fog...
Esténként mézeseket sütöttem,mézeskalácsokat dióval és nélküle-ezek fémdobozokban puhulnak.Készítettem két adventi koszorút és egy adventi naptárt is dobozzal.A tészta és az íróka receptjét: Mohától kölcsönöztem. Csodálatos alkotásai vannak a blogján!Több mint 20 éve készíti a mesterműveket,így praktikus tanácsokat bőven tud adni.

A fehér mázam először jól sikerült,mert a kontúrokat szépen meg tudtam rajzolni.Gyorsan meg is száradt.A terjedőmázam pedig túlságosan terjedt,híg lett és emiatt sokad bajlódtam vele.A piros mázat piros ételfestékporral készítettem úgy,hogy tetszőleges arányban kevertem az alapmázhoz.Lehetett volna sötétebb,de majd talán legközelebb. Kísérletezek még...
A piros máz itt-ott megfogta a fehéret és elsőnek az is folyósabb lett.Később kevertem még hozzá keményítőt,akkor már jó lett,de már későn,mert már csak apró korrigálásokat tudtam végezni vele.Nem mondhatnám,hogy a kezem nem remegett,pedig ötletem és fantáziám van bőven,de egy remegő kéz képes mindent elrontani...

Így tegnap egész este csak kritizáltam a műveimet és azzal próbáltam nyugtatni magam,hogy mindenkinek van egy sajátos stílusa,talán az enyém ilyen...A tavalyi koszorúk más jellegűek voltak,a Kategóriákon belül az advent és  a mézes címkéknél valahol fellelhetőek.

Terveim között szerepel még térbeli harang és fenyő készítés is,de szeretnék még más jellegű mézesekkel is próbálkozni...







































6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy szépek lettek! Az elmúlt évben próbálkoztam először készítettem is mécsestartót, igaz az csak fehérrel volt díszitve. Már láttam ezt a fajta dobozkát és nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Kriszta ez rengeteg munka lehetett!!!! :) Bármelyiket elfogadnám olyan vidámak és szépek! Szerintem a piros színe tökéletes lett, milyen port használtál?
    Gratulálok nagyon ügyes vagy!! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!:)
    Az,rengeteg munka.A port egy pesti távol-keleti áruházban vettem,teljesen véletlenül.
    http://www.exoticindia.hu

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy! Csodásak ezek a mézesek, volt türelmed hozzá.Hogyha egyedül vagyok, csendben, szeretem díszíteni én is, de gyerek mellett nem megy ekkora munka:-)

    VálaszTörlés
  5. Olyan gyönyörűek! biztosan ki fogom próbálni én is :-) Gratulálok!

    VálaszTörlés