Keresés ebben a blogban

2013. február 9., szombat

Vérnarancsot mindenbe!

Nem tudok még lazán beszélni arról,hogy miken megyek keresztül az utóbbi időben és milyen változások előtt állok még,de az biztos,hogy az új étrend jó hatással van a majdnem roncs egészségemre. Sajnos sok finomságról le kellett mondanom,de mivel szeretek megreformálni, átalakítani recepteket,így ez nem esik nehezemre.
Tudtam ,hogy egyszer valami hasonló bekövetkezik,de nem gondoltam,hogy ilyen hamar.Egyszer csak besokallunk testileg és lelkileg.A mindennapi idegölő stressz pedig a legnagyobb rizikófaktor.
Makacs vagyok,mint egy öszvér,így nem adom fel!
Mivel szerencsére nem kell körülöttem mindenkinek ezt az életvitelt folytatnia, továbbra is szeretnék nem csak glutén- és cukormentes,valamint paleo ételekkel előrukkolni,hanem a korábban megszokott sütikkel és ételekkel is, még ha ezekből kevesebb lesz az egészségesebb ételek javára.Szervezés és rugalmasság kérdése az egész.


Vérnarancs nélkül nincs is igazi tél,legalábbis számomra.A színe,az íze, a formája,vagyis maga az egész gyümölcs nagy kedvencem.Általában a következő rostos levet készítem heti több alkalommal: 2 db vérnarancs, 2 db narancs és 1 db citrom kipréselt rostos leve összekeverve.Szuper C-vitamin bomba és látványnak is kívánatos!Napi 2-3 dl és máris sokat tettünk az egészségünkért a téli hónapokban,különösen így influenzaszezon idején.
Nagy mennyiségű antioxidánst tartalmaz, valamint folsavat, káliumot és tiamint is.Gyomorerősítő,vértisztító és étvágynövelő hatású déligyümölcs.Levesbe,főételbe és desszertekbe is használható.
A móka kedvéért ma több fotót is készítettem a gyümölcsről:






























7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom az itókád és egészséges. A fotóid pedig nagyon gyönyörűek! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen!Az itókáról nem készült fotó,mert gyorsan legurítottam:)

    VálaszTörlés
  3. Meg kell nézzem alaposabban, mert nálunk még a télen nem láttam vérnarancsot. A fiam csak kicsavarva hajlandó meginni, valamiért nem szereti rágcsálni:-) de mindenképp finom és egészséges.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kriszta,
    November óta vagyok ilyen, glutén, cukor, krumpli, rizs nélküli étrenden és mondhatom már az első 3hétben sikerült a szénhidrát éhség több tíz éves csapdájából kikerülnöm. Karácsonykor is mikor a Te receptjeid nyomán sok-sok kiló finomságot sütöttem, jómagam épp csak csipegettem. A jó hatás már érezhető.
    Bízom, benne neked is meghozza a jó hatását abból a szempontból, amiben Neked fontos, hiszen tudom ez sok mindenre kihat ez Nálam is, így van….
    No egy szó, mint 100 nagyon várom az új paleo recepteket:)
    Szia
    Mona

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Még nem 100%-ban étkezem paleo szerint,mert főleg a cukormentes és gluténmentes diétát követem,így pl.barnarizst ,hajdinát,kölest még eszem,natúr joghurtot,mozzarellát,hébe-hóba fetát,ritkán túrót,de rengeteg zöldséget és gyümölcsöt eszem-bár eddig is ettem,de most még többet.Még nem vagyok teljesen paleo,de elképzelhető,hogy még egyszer-hamarosan teljesen az leszek.8.napja vagyok az új étrenden,de annyit ár érzek,hogy a bélgörcseim elmúltak,dele is kopogom,mert nehogy elszóljam magam.:)
    Egy eredményem sem jó,s még vannak hátra vizsgálatok... :( Már nincs olyan hely rajtam,ahol ne lenne baj,így majdnem drasztikus életmódváltásba kezdtem.Csak azt a fránya stresszt nem tudom kiiktatni.Azt a legnehezebb.
    Köszönöm,hogy benéztél hozzám!Gyere máskor is!A most feltett levesem is paleo.Nézd meg,szuper finom ám! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Kriszta,
    Nagyon szuper, hogy a rövid idő ellenére is máris érzed a pozitív hatást.
    Nem tudok csak a magam tapasztalatáról beszélni, Nekem mikor gyomor problémák adódtak csak az segített, hogy leálltam a gyümölcsről. Méghozzá azért, mert bizony az erjed,igen ugyanúgy, mint a pálinkának való, hiszen a mi gyomrunkban is meleg van. 1évig nem tudtam fogyasztani, ma már kicsit kicsit. Azóta nem ismerem a puffadást és a görcsöt.
    Sajnos a stressz nem egy jó dolog, reggelente a You Tube oldalon a „Jó reggelt - EFT kopogtató gyakorlat” ami Nekem segít. Szívből ajánlom.
    Mona

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm!Én gyümölcsöt eszem,nem tudnék élni nélküle,ennem is kell,de pl.banánt nem ehetek több ok miatt sem.

    VálaszTörlés