Keresés ebben a blogban

2015. november 12., csütörtök

Panna cotta ( Paleo )

A panna cotta egy könnyű olasz desszert különlegesség, melyet paleo változatban készítettem el. Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, s gyorsan el is fogy. 




Panna cotta ( Paleo )

Hozzávalók 3 főre:

- 250 ml mandulatej
- 200ml cocomas ( kókusztejszín )
- 1 kiskanál nyírfacukor
- 2 kanál zselatin
- 1 vaníliarúd kikapart belseje
- késhegynyi őrölt kardamom
- friss füge -személyenként 1-2 darab
- egy kis marék pirított mandulaszirom
- egy fél gránátalma magja
- víz és 1 kiskanál nyírfacukor 

A mandulatejet, a kókusztejszínt, valamint a fűszereket a vanília héjával együtt feltesszük főni. Az egy kiskanál cukrot a zselatinnal elkeverjük. A tejes részt közepes lángon felforraljuk, majd elzárjuk és kivesszük az egész vaníliát belőle. Ezután csomómentesre keverjük benne a cukros zselatint. Körülbelül 5 percig keverjük. Tetszőleges formákba öntjük és megvárjuk, amíg kihűlnek. Legalább 6 órára hűtőbe tesszük szilárdulni. 
Tálalás előtt a gránátalmamagokból  a víz és a cukor segítségével szirupot főzünk. Majd ebben a szirupban a negyedekbe vágott fügét is megfürdetjük.
Ha műanyag formába készítettük el a panna cottát, akkor abból úgy boríthatjuk ki könnyen, hogy a formát előzetesen forró vízzel felöntött edénybe állítjuk. Várunk pár percet és amikor meglazult, könnyen tányérra tudjuk borítani. Ha kerámia formában készítettük, akkor onnan csak egyszerűen kikanalazva fogyaszthatjuk.
Én a tányéros változatot készítettem el. A kiborított desszertem köré a szirupból locsoltam, a füge darabokkal díszítettem és mandulaszirommal szórtam meg.

Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése